Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Lilla gumman

Kategori: Citat

Hej! Det här inlägget är en repris på ett gammalt inlägg.
Dels för att blogg.se har fuckat upp det och för att det ska vara sökbart på google igen :)
Det kommer fler som dessa kontenuerligt.


Nina Hemmingsson


 
"Hur en person med borderline är? De är barnsliga och vill ha uppmärksamhet."
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

X - Men jag kommer tillbaka jag lovar
Psyk - DU TAR INTE DET HÄR PÅ ALLVAAAAAAAR *SRIIIIK* * SNYFT* *SPRINGER in
på kontoret
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

X - Men det känns som jag ska svimma, jag fick ju skjuts hit av er för att jag inte kunde ta mig till Huddinge, det tar mig en timme hem och läkaren lovade mig att ni skulle skjutsa hem mig.
Psyk - Ha! Du är ju ung! Du kan fan ta dig hem *Slå igen dörren*
Huddinge sjh psyk

Efter ett tungt besked:
X - *gråter*
Psyk - SKÄRP DIG! *sliter upp ur stolen och drar in i rummet*
Huddinge sjh psyk

"Vill du komma härifrån, så skärp dig, och låtsas som du mår bra"
Huddinge sjh psyk

"Vi ska ha lunch nu, du kan inte sitta här på mottagningen och gråta. Du får sätta dig i trappen.
Ut med dej nu, vi ska ju äta LUNCH!"
Skärholmen psyk

Psyk hembesök - Men du har ju fin lägenhet. Varför du må dåligt? Du borde vara glad.
Vi har faktiskt andra patienter att ta hand om, som är sjuka.
*går ut å röker och kommer tillbaka* - JA Du bor fint, du ska må bra. Hejdå
Globen psyk

X - Jag mår lite dåligt
Psyk - Ät lite mat så ska vi försöka ordna hembesök, vi ringer snart.
X - okej *går å äter* 
10 minuter senare...
Snuten slår in porten och rusar in genom dörren medans X sitter och äter
Polisen i radion - Hon lever och är vaken.
Globen psyk

"Men det är själviskt att ta livet av sig, du är en självisk människa!"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"Så du vill ta livet av dig? Jaha men det vill du jämt"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"Jaha Du vill ta livet av dig? jaha, ja gör det då!"
Jourhavande kurator

"- Du mår alltid dåligt, så berätta nått nytt istället"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"- Fattar du svenska eller?!?! *slänger på luren*"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"- Vi kan inte vara dina sällskapsdamer heller?!"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"- *skratt* Nä jag ringde inte tillbaka, för du ringer ju ändå hela tiden. Hahaha"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"  Psyk - VI KAN INTE GÖRA NÅTT ÅT DINA PROBLEM
  X - men jag vill ju bara ...
  Psyk - VI KAN INTE GE DIG DIN TERAPEUT TILLBAKA *lägger på luren*
 X -  prata med någon"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"- NÄ det är inte MITT jobb att ge DIG nummer till en annan psykakut
  Kolla i en telefonkatalog eller nått!"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

" Psyk - Nej H är upptagen, han har redan pratat med dig.
 X - men kan jag få prata med någon annan då?
 Psyk - *lägger på luren*
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"- SITT INTE OCH LJUG om vad folk här har sagt till dig!"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"- DU sitter bara och försöker hitta fel på ANDRA."
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"- Vet du vad du är? Barnslig!"
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

X - Jag vill dö
Psyk - Gå och vila en stund.
151 DS

Läkare till läkarstudent innan möte med patient ens skett
- DEN HÄR kan du ta, för henne ska vi lägga in i alla fall.

Patient berättar för sin terapeut att hon känt sig nonchalerad av henne.
Psyk - Men jag gör det för att jag vet att du klarar av det själv
Västerviks psyk

X - Jag behöver bara vara inlagd en natt för imorgon kommer min kurator tillbaka
och hon kan antagligen hjälpa mig
Psyk -  Det går inte för det skulle innebära för mycket pappersarbete för oss.
X går argt ut från rummet medans en personal säger : Är du tjurig nu? Det är ju helt sjukt att du vill bli inlagd"
Västerviks psyk

Psyk - Du ska ta vara på de kontaktpersoner du har här, annars kan du lika gärna åka hem
 för du har både säng och medicin hemma
Västerviks psyk

Kontaktperson kommer in efter 3 dagar:
-Förlåt om jag inte har haft tid med dig men det är så mycket med Lisa och såna som inte får gå ut själva
Västerviks psyk

X - Jag orkar inte mer!
Psyk - inte jag heller haha
X - va?
Psyk - jag orkar inte heller, jag orkar inte prata med dig
X - varför det?
Psyk -  för du bara ringer och gnäller
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

"X *ligger i bälte och gråter*
Psyk - Bete dig inte som en treåring!"
St Görans psykakut

"Men usch vad du har skurit dig! Vi kan inte ha patienter som beter sig såhär."
Uppsalas psykakut  POA

"Du kan ta dina saker och gå! Skära dig kan du göra hemma. Vi kan inte ha patienter som skär sig på avdelningen. Du kan åka hem. För dig spelar det ingen roll om du är på avdelning eller hemma, du skär dig ändå!"
Avd 123 Uppsala

"Du kan väl åtminstone torka upp blodet."
Uppsalas psykakut  POA

Psyk - Du ska väl ta tunnelbanan nu?
X - Eh.. nej.. jag har inte SL kort på mig? *står i pyjamasbyxorna*
Psyk - Okej då får du väl gå, det är fint väder!
X - Ska jag gå (från Hagsätra) till Årsta???
Psyk - Jaaa det blir väl en långpromenad! HEJDÅÅÅÅ.
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet




KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2008-05-25 | 21:01:22
    Bloggadress: http://vardag.momentsoflives.net

    Det är helt galet att dom får säga allt det där.. Helt galet. Fel.

  • Psyk säger:
    2008-05-25 | 21:59:16
    Bloggadress: http://psykbrytet.blogg.se

    Ja du, vad man ska man säga. Känns ju igen.

    http://psykbrytet.blogg.se/category/diagnos-psykvard-landsting.html

    Vi har en del här.
    Kraum.

  • p säger:
    2008-05-30 | 16:42:47

    s, jag är inte arg på dej, och självklart får du läsa, annars hade jag väl lösenordsskyddat?

  • Johanna. säger:
    2008-06-03 | 01:09:37
    Bloggadress: http://silverteip.blogspot.com

    /svara på kommentar i min blogg.

    Nope, jag har ingen hjälp eftersom att dom inte tycker att det hjälper mig.
    Så nu har jag inte någon kontakt med psykiatrin alls.

  • Sunny säger:
    2009-04-01 | 19:36:48

    Oj vad jag känner igen mig.Jag har varit psykiskt sjuk sedan barndommen o vet vilka andra klassens medborgare vi är.Jag fick luren påslängt i örat senast för 2 nätter sedan då jag var verkligt illa därann.

  • jörgen säger:
    2009-05-13 | 23:47:52

    Hej

    jag är anhörig till någon som gått på globen och det hat inte varit så bra.

    finns det någon här som skulle vilja svara på lite frågor om hur man som anhörig kan förhålla sig till någon som inte mår bra. i detta fall handlar det om att personen tror saker om mig.

    det finns väldigt lite anhörig hjälp att få (som jag hittat iallafall).

    väldigt lite hjälp för den som mår dåligt oxå uppenbarligen

    mycket tacksam för svar vill

Kommentera inlägget här: