Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Sanningen

Kategori: Berättelser

Jag får många mejl om människors berättelser om vården.
Har du något att säga och berätta?
Hjälp oss få ut sanningen! [email protected]. Kram /P

"Jag har lite erfarenheter från avdelning 21 och 24. Jag har haft kontakt med öppenvården för depression. . Ju mer man nässlar sig in och får höra hur sjukt och omänskligt det är desto mer arg och bitter blir man. Personalen sitter i sina rum och snackar skit om en.
Jag hade druckit massor alkohol för jag mådde inte bra psykiskt. Jag har inte haft ett lätt liv därför har jag druckit en del fär att dämpa mina känslor. En idiot hånflinade medans jag sa åt att jag inte gillar theralen då man blir seg i skallen av det. "Men det gillar du väl?" sa han medans han hånflinade, hade man haft energin hade man ställt honom mot väggen.
Det var planerat att jag skulle träffa en läkare och kurator på 21:an som är akutpsyk. Något möte blev inte av jag blev förvarad på 24:an ett par dagar och fick antabus.( 24:an är avdelningen för psykotiska och dementa.)

På Västervik får dom intagna hjälpa varandra och ingen hjälp får dom när dom fick ångest. Jag fick be en som satt där för manodeppresivitet att knacka på dörren så läkaren kunde få fingrarna ur att göra sitt jobb och ge mig stesolid. Patienterna får hålla sig till sin ångest utan ångestdämpare. Personalen är bra på att hålla sig för sig själva och prata skit.
En skötare sa till mig "Nu får du gå, du får ingen mer medicin" för att han tyckte det var jobbigt att se mig. En del personal gläste med sin hånfulla attityd. En annan gång så sa en skötare att det kunde ta dagar att få träffa en läkare. Och att jag skulle vara glad för att jag fick hälsa på en psykolog under att par korta munhälsningar

 Nu vet man att man inte kan få någon hjälp genom akutpsyk. Men jag tycker det är en svinig behandling dom bara sopade allt under mattan. Det är väldigt omtalat att folk har tagit livet av sig på avdelningen det är 2 stycken vad jag vet. Dom tar inte sitt ansvar och försöker bortförklara det. Jag ville bara tala om det så jag kan gräva ner det och försöka glömma det. Det hjälper att folk vet om."
Pat avd 21 och 24 Västervik
 
Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: