Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Fontän-psyk

Kategori: Information

Fick ett tips om Fontänhus, a.k.a Fontain House. Har kollat in detta förrut men på grund av för lite information och den lite amerikanska historian så har jag tvekat. Har ni någon erfarenhet av detta får ni gärna kommentera!

Från läsare:

http://www.sverigesfontanhus.se/


"Jag måste slå ett slag för något jag själv just upptäckt. Fontänhus. Jag blev medlem igår och stortrivs redan.Ingen värdelös vårdpersonal. Ingen blåst jävla styrelse. Ingen personal som agerar ”hobbyterapeuter” fast de egentligen inte vet ett skit om sjukdomar.

Alla är på samma nivå. Den anställda personalen kallas handledarna, och de ända de egentligen gör är att se till att det dagliga sköts, om ingen medlem orkar.

Det är öppet för alla med en psykisk diagnos. Kolla upp om det finns i er hemstad!! Väl där får man göra lite vad man vill. Laga mat, pyssla, studera, starta cirklar, skriva i deras tidning, hitta på projekt och utflykter, hålla på med ekonomi. Allt."
Vingklippt

 

 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Abi säger:
    2009-12-03 | 00:54:19
    Bloggadress: http://mabbi.blogg.se/

    Jag har en liknande organisation i min stad, men den ordnas av socialpsykiatrin i min kommun. Jag ska på den första träffen imorgon och har stora förhoppningar.

  • John säger:
    2009-12-03 | 10:39:15
    Bloggadress: http://www.orolig.se

    Hej där.

    Tack för din kommentar på min blogg. Jag lever ännu och jobbar på som aldrig förr :) Uppdaterade bloggen för första gången på nästan exakt 1 år om du vill läsa. Tack för dina bra inlägg!

  • Johanna säger:
    2009-12-03 | 22:28:59
    Bloggadress: http://afragileflowers.blogg.se/

    hej



    vill meddela att jag kan ha en till diagnos, nämligen bipolär sjukdom, har varit på ätstörningsenheten här om dagen för att få hjälp. Men dom tror de är mer psykiskt som orskakar min aptit

Kommentera inlägget här: