Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Månadens anställd December, nr 2

Kategori: Änglar inom psyk

 


Månadens Anställd

Man behöver inte jobba inom psyk för att rädda psykliv! Här har vi ett ypperligt bevis på en person som säkert förhindrat att barn behövt gå över till psykiatrins klor. Tack Lena!


"Och jag vill berätta om en fin människa inom vården: Lena Solén som är skolsköterska på Internationella Kunskapsgymnasiet. Hon är en stolthet för sitt yrke, hon bemöter alla som människor och anstränger sig mer än någon annan jag mött inom skolhälsovården för sina elever. Jag vet att jag inte är den enda i min skola som lyckats hålla mig kvar i min utbildning trots psykiska problem, till hennes förtjänst. Hon bryr sig utan att kräva för mycket och accepterar motgångar utan att vara likgiltig inför dem. Det är många som skulle vara utan gymnasiebetyg om det inte vore för henne."

 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Becka säger:
    2010-01-07 | 21:00:17
    Bloggadress: http://theangelgirl.blogg.se/

    Hej! Jag har nu varit inlagd på psyk med LPT i exakt 4 månader och denna gång hade jag turen att få en UNDERBAR läkare. Hon har alla egenskaper som en läkare borde ha. Hon lyssnar, förstår, kommer med bra och kreativa förslag., hon tar tag i de grund läggande problemen för patienten, hon SER en människa med möjligheter och ger inte upp.



    Så jag tycker hon förtjänar att bli MÅNADENS ANSTÄLD! Det e många som tycker hon e jätte bra och det e så hemskt att hon ska sluta jobba inom några dagar och flytta tillbaka till Tyskland.



    Hon har t.o.m suttit och kramat mig när jag har haft ångest attacker. Hon fokuserar på det positiva men utesluter inte i och med det, det negativa.



    Hon är och kommer alltid vara den bästa chefs överläkaren jag har haft kontakt med.



    Hon heter Jutta Hensel och jobbar på Huddinge Sjukhus, avdelningar M76 och M78!



    Hoppas ni tar med henne :)



    Kram Becka

  • En flicka som är stark säger:
    2013-06-15 | 16:17:44
    Bloggadress: http://jessi91.spotlife.se

    Så bra!

Kommentera inlägget här: