Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

För frisk för att vara sjuk

Kategori: Berättelser

 


En bloggares berättelse om sin psykolog Lena..

" Gick hos henne i över 2 års tid.
När jag ville ha papper från henne på hur länge jag gått där så sa hon
"Jag tänker inte skriva att du gått här i 2 år för eftersom du bara varit här så sällan så kan man räkna ut att om du gått oftare hade dessa möten hunnits med på 6 månader så...jag kan skriva 6 månader"
Det ska tilläggas att jag inte själv valde att gå så sällan, jag ville ha fler tider och mer regelbunda möten men dom hade ingen tid.

En annan sak hon sa var
"Det du pratar med mig om kan du ju prata med dina vänner och familj om, det står folk på tak och vill hoppa för att dom mår så dåligt, och här sitter jag och slösar min tid på dig. Du är för frisk för att vara här".
Om jag hade kunnat prata med andra om det hade jag inte betalt för att sitta hos henne, jag lovar!

Ett par månader senare sitter jag i väntrummet efter att ha sjukskrivit mig 2 ggr för att jag mådde för dåligt. Hon kommer aldrig och kallar på mig. Jag går och säger till i receptionen. Går tillbaka till väntrummet. Där hör jag hur receptionisten går in till henne och säger att jag väntar. Lenas svar var
"Då kan du säga till henne att gå hem, hon har varit borta 2 ggr, då behöver hon inte komma hit igen".
Jag gick.

Minst 3 ggr under dom 2 åren jag gick hos henne kom jag till motagningen och fick veta att Lena var sjuk, hon måste ha "missat" att informera mig om det.
Men hon tål inte att jag ringer och sjukar mig för att jag inte klarar att gå hemifrån.
Jag bytte psykolog, skaffade en psykiatriker och idag har jag fått diagnosen ADHD, misstanke finns om Bipolär, och jag uppfyller alla kriterier på Borderline.

Ja, Lena...du hade nog rätt när du sa "Du är för frisk för att vara här"."
 
Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Cosmo säger:
    2009-11-14 | 22:48:45
    Bloggadress: http://psyk-nytt.blogspot.com/

    Tack =)



    Alla är välkomna att titta in i min blogg, adda mig på msn och maila.

  • Mia säger:
    2009-11-15 | 13:46:29
    Bloggadress: http://www.trisselstrassligatankar.blogspot.com

    Hjälpes...den där psykologen verkar behöva en psykolog eller en kurs i hur man skall vara människa!

  • Caroline säger:
    2009-11-15 | 16:06:53
    Bloggadress: http://elvisnova.blogg.se/

    Hej!



    Jag har bytt tillbaka till min gamla blogg www.elvisnova.blogg.se



    just nu står jag under Miss Lyckad här på sidan som länkar till den gamla bloggen.



    Du kan länka mig till elvisnova bloggen istället och skriva "Caroline".



    /Caroline

  • Maria säger:
    2013-06-05 | 19:29:13
    Bloggadress: http://www.mariamalmgren.se

    Jösses vilka "människor" det finns.
    Ser förresten nu att i länklistan finns jag med med min JÄTTEGAMLA blogg. Jag står under Maria Malmgren. Min nuvarande bloggadress är www.mariamalmgren.se Så du får gärna ändra det! Tack =)

    Svar: sure
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: