Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Nämen gråter du nu också?

Kategori: Citat

I can see us dying. Are we?
<--- Nya låtar i PSYKPLAY
Nominera dina psyklåtar!




NY bloggare. Välkommen!  Berg & dalbana

Denna underbara människa varnar oss för en läkare (mobila. team Tyresö).
Läs om hennes senaste möte med henne och en läkare HÄR

Uttdrag: "Jag tackar för inget och på vägen ut brister jag ut i tårar varpå den såkallade läkaren hånar mig och säger med bebis-röst: Nämen gråter du nu också?"


en annan bloggares citat..

En patient ber om ett smörpaket...
 SSK: Vad du ska ha det för? Du var tjock förut nu du är fin.
Enskede Årsta Vantör socialpsykiatriska heldygnsvård
(japp det längsta jävla psyknamnet ever)

och en till..

X - Ja hej kan jag få prata med SSK
JIM MSK - Ja jag hörde att du ville ha din Limousine Service!
X - Eh ursäkta, menar du mobila teamet?
JIM MSK - Hahaha Ja, Limousine Serivce.
(jobbar inte längre i huvudtaget eftersom han inte orkade)
Enskede Årsta Vantör socialpsykiatriska heldygnsvård
 
Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • L säger:
    2009-11-10 | 06:30:27
    Bloggadress: http://dinskugga.co

  • L säger:
    2009-11-10 | 06:31:27
    Bloggadress: http://detfinnsingaord.com

    Haha håller med om Jim. Aggressiv som fan är han. Hoppas du har det okej. kram

  • Digicat säger:
    2009-11-10 | 09:57:43
    Bloggadress: http://digicat.blogg.se/

    Vissa som jobbar inom psykiatrin har klart och tydligt empatistörning.



    (Psykos: Du glömde lägga till mig under psykos-blogglistan, haha)

  • Anonym säger:
    2009-11-20 | 22:38:12

    Kom för ett tag sedan in på akuten pga överdos.

    Alla som blivit magpumpade vet vilket otrevligt helvete det är.

    Sköterskan som tog emot mig skrattade ljudligt:

    -Ja, det här kommer hon nog inte att göra om! över mitt huvud samtidigt som hon tryckte ned slangen i halsen och jag sprattlade med benen i panik så att de andra två sköterskorna fick hålla fast dem. Sadist?

Kommentera inlägget här: