Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Vänta (till morgonen) för att sova

Kategori: Citat

Bloggare beskriver psyks syn på dygnsrytm och patienternas tid..


"Bad om imovane med nattrundan. Det innebär att folk från en jour måste hämta upp personal på avdelningen för att köra hem till mig och ge mig den. Så jävla dumt..

Kl.21.50
SSK - De är påväg hem till dig nu, så svara när dom ringer.

Tiden börjar gå.. ingenting händer..  ingen ringer..

Kl. 23.10

Jag - Vad händer?
SSK - Vaddå?. Ja dom har inte kommit än
Jag - Men du sa ju att de var på väg
SSK - Ja men de har inte hämtat upp någon här än
Jag - Men du sa ju att de var PÅ VÄG HEM till mig
SSK - Jaha men då har du missförstått.. de ska ju hem till dig
efter de hämtat personal här..
Jag - När kommer dom då?
SSK - Ja dom vet inte riktigt..
Jag - Men vaddå ska jag vänta här till tre på natten?
SSK - Ja men om du blir trött så kan du ju sova..
Jag - Men jag kan ju inte sova!
SSK - Då spelar det väl ingen roll? Då kan du ju vänta..
Jag - Men jag mår ju för i helvete dåligt!!"