Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Varm mjölk löser allt

Kategori: Citat



"En psykläkare kommer in

(den läkare som X är rädd för sedan tidigare eftersom läkaren inte lyssnar och skickar
hem en på en gång oavsett hur dåligt man mår).

Läkaren ställer frågor men X är som blockerad i hjärnan pga rädslan.
Efter en stund hör X läkaren säga med höjd röst:
Psyk - Är du drogad eller??
x  - (skakar med rädsla på huvudet)
Psyk -  Nej, MEN SVARA DÅ!
x - Ja.. jag.. är rädd.
Psyk -  MEN GÅ OCH ÄT FRUKOST DÅ OCH ÅK HEM SEN!

Läkaren gick med snabba ilskna steg mot dörren och smällde igen dörren efter sig.

Efter frukost:
x - Jag känner mig bara ivägen här! Det är lika bra att jag tar mitt liv så slipper ni mig!
Psyk - (läkaren himlar med ögonen) Nu är du barnslig! Vet du det? Du pratar som en femåring!!

Så gick läkaren igen och X gick till sin säng och slog sig förtvivlat.
Ps. det sista utspelades sig i korridoren så att flera patienter säkerligen hörde."
 



I telefon till psykjouren:
 
X - Jag orkar inte mer! Jag har jättemycket ångest.
Psyk - Drick varm mjölk så sover du gott sen.
 
(Det där med varm mjölk verkar alla inom psyk fått lära sig i utbildningen tydligen..)

 
 
Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • latzia säger:
    2009-11-30 | 16:29:19
    Bloggadress: http://latzia.blogg.se/

    Borde inte den här bloggen göra ett samarbete med Anna Odell som går på konstfack?

    <3

  • argsinta my säger:
    2009-11-30 | 20:12:06
    Bloggadress: http://argsintamy.blogg.se/

    jag skriver här oxå, har även svarat på min blogg. har inte riktigt lärt mig hur man gör.

    svaret är att det går utmärkt? kan jag göra detsamma?

    kramkram

  • latzia säger:
    2009-12-01 | 22:24:10
    Bloggadress: http://latzia.blogg.se/

    sv: jag tror nog att det skulle bli ett riktigt bra samarbete faktist. Hjälpa psykiatrin att bli bättre. För det var ju det hon ville visa i sin "utställning" <3

Kommentera inlägget här: