Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Återkommande

Kategori: Diskussion



B. Malmgren är ju en kändis och vi fick in en ytterligare kommentar under
ett av inläggen om honom i: En återvarning.
Vi hade också ett inlägg om honom då han predikar sin religion på sin blogg
och sätter det i samband med sin läkarroll: Rätt - ska va rätt?

Titta gärna in där först :)

Kommentaren löd:

"Jag var Bengt Malmgrens patient under en tid på Hagsätra slutenvård. Medicinen sattes in blixtsnabbt och ut lika fort när den inte fungerade.Det var ett helvete, jag mådde bara sämre och blev mer suicidal. Jag vet inte hur jag hade slutat om det inte vore för mina anhöriga.
Jag såg hur patienter bethandlades där, under hans vård. De fick sova i allrummet på grund av platsbrist, vi sov ibland tre patienter i samma lilla rum. Det var tydligt att varken skötare eller patienter respekterade honom. Jag minns en patient som blev tvångsmedicinerad trots att hon inte tålde preparatet. Hon hade dessutom fått en neuropsykiatrisk diagnos men den valde man att inte ta hänsyn. Så, får ni tid hos Bengt Malmgren,och ska ha honom som ansvarig behandlingsansvarig för er, välj en annan läkare, det har ni rätt till.
Han borde ägna sig åt det han är bra på, katolska tron och engagemanget han brinner för där." 



En annan person kommenterar:

"Hej!

Är också en före detta patient till Malmgren och det var inte roligt. Han satte ut min stämningsstabiliserande medicin på några dagar och jag blev jätte dålig. Lyckades komma till enn annan läkare som gjorde en ordentlig utreding av mina problem och hon kom fram till att jag var bipolär och behöver medicin för att fungera. Han är livsfarlig för han har makt!" /Anonym


"Läkaren Bengt Malmgren är ju (ö)känd inom psykiatrin för att vara riktigt vedervärdig. Min syster och min bästa vän har båda haft oturen att ha honom som läkare och jag har fått höra många, många saker om honom. Jag tackar Gud för att jag själv inte behövt utsättas för den människan. Bengt Malmgren tycks sakna empati TOTALT.
Helt sjukt att han tillåts härja trots att han är skyldig till en kvinnas död och mycket annat. Jag hoppas verkligen att inte fler ska behöva dö på grund av honom!

Men tänk på att man alltid har rätt att byta läkare!"
/Anonym

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2010-08-08 | 19:45:33

    Hej!



    Är också en före detta patient till Malmgren och det var inte roligt. Han satte ut min stämningsstabiliserande medicin på några dagar och jag blev jätte dålig. Lyckades komma till enn annan läkare som gjorde en ordentlig utreding av mina problem och hon kom fram till att jag var bipolär och behöver medicin för att fungera. Han är livsfarlig för han har makt!

  • zelda säger:
    2010-08-13 | 08:05:16
    Bloggadress: http://jotackettnackskottvoreintedumt.blogg.se/

    Fyfan vad mordisk jag blir av att läsa sånt här och alla liknande tragiska bemötanden man stöter på i den här bloggen. Jag säger bara: nackskott! Eller åtminstone en fet spark ner till nåt samhall-jobb där dom får montera ihop toaletter eller nåt annat skit.

Kommentera inlägget här: