Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Tände på Rålis

Kategori: 1500 Liv

Detta inlägg är från 2011. Vill du veta mer om vad 1500 liv var  tryck här.
 
I natt tände vi i Rålambshovsparken. Det var svinkallt och svårt att få igång tändarna. Det kom mycket folk också och det var trevligt :) Tack ni två tjejer som kom också, jättekul :D skriv gärna om ni läser det här.

Vi gjorde ett kors som syns från Västerbron där många "hoppar".
Och så kom en professionell fotograf-tändare också och tog
de här snygga bilderna under!

Tack för alla medverkande.
 
Mission 2010
1500 marschaller
1500 marschaller Göteborg
1500 marschaller Uddevalla


Cattis Bilder från Göteborg

En kommentar..
"18 december tänder vi ljus på larmgatan i Kalmar för alla svikna änglar inom psykiatrin.
Nollstatistik mot självmord. Jag står för alla kostnar.
Men Jag vill att så många så möjliga kommer och
tänder ett ljus för någon dom tycker om,älskar, saknar, mår dåligt !!

Kom igen alla, vi måste visa !!!"




Rålis



 
Detta inlägg är från 2011. Vill du veta mer om vad 1500 liv var  tryck här.

KOMMENTARER:

  • Mimmi säger:
    2010-12-13 | 18:00:21
    Bloggadress: http://nopainnogain.webblogg.se/

    Trevligt var det absolut :) Ska försöka sprida det här till mina vänner :)

  • Cattis säger:
    2010-12-13 | 18:27:28
    Bloggadress: http://cattisb.wordpress.com/

    Aj!

    Det där kändes... Ont-vackert!

    Jag blir så rörd, fast ändå förbannad; var är resten av Sverige?

    Hallå! Vakna!!!

    Pressen?

    Media?



    Kom igen! ALLA borde ha anknytning till någon som valt att ta sitt eget liv, med tanke på hur många det är! Jag blir stum, när jag ser frånvaron...

  • ache säger:
    2010-12-13 | 21:27:08
    Bloggadress: http://aches.blogg.se/

    NI ÄR SÅ JÄVLA GRYMMA!

    önska att jag hade haft orken att ta mig ut i söndag

    men rädslan och ångesten var för stark men jag hade

    er i tanken..



    ni är underbara!

  • evve säger:
    2010-12-13 | 21:45:45
    Bloggadress: http://eeveliinaa.blogg.se/

    vackert :)

  • m säger:
    2010-12-14 | 00:37:43

    jag söker vänner. flyttat från min hemstad och bor nu i sthlm. om det finns någon därute... någon som vill ha mailkontakt, skriv då till mig..

    [email protected]

  • mindfucking control säger:
    2010-12-14 | 16:19:30
    Bloggadress: http://mindfuckingcontrol.blogspot.com

    Det känns jättebra att få vara med att förändra. Jag är en av de två som startar detta i Uddevalla, och det här är ett jätteviktigt ämne. Hoppas på att få med många nu bara.

  • - säger:
    2010-12-15 | 18:49:15
    Bloggadress: http://reddarkness.blogg.se/

    I barn na ungdoms psykiatrin ger personalen upp när man försöker ta livet av sig på avdelningen. en av de jag känner här på bup som också är inskriven dog nästan igår. Och vad ger de henne för alternativ? 1. Åka hem igen 2. Att någon av hennes föräldrar ska bo med henne här. Hon väljer att åka hem men de får hon inte ens. De känns väldigt dåligt av personalen att lägga ansvaret på föräldrarna när sånt här händer. För föräldrarna har ju misslyckas förut och nu ligger de på personalen på avdelningen och de verkar ha gett upp. Dålig stil säger jag bara...

  • wiilow säger:
    2010-12-15 | 22:55:43
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/

    Det ska jag oxå sprida vidare!



    Så bra ide!

  • Anonym säger:
    2010-12-16 | 11:09:56

    kommer delta på söndag!

  • Eriiza säger:
    2013-08-15 | 20:15:17
    Bloggadress: http://eriiza.webblogg.se/

    Hallå! =)

    Klart man fortfarande vill vara med på er blogglista!
    Ett förslag, då ni startat upp igen (så att säga):
    Kanske man skall skall göra några korta inlägg om "medlemmarna" på er blogg och vad
    de har för diagnoser/vad deras bloggar handlar om m.m.
    Med deras godkännande/egna ord förstås. ;D

    Svar: Ja hej tack! Jo jag hade faktiskt tänkt det och sedan försöka dela upp dom i diagnoser om man vill läsa om någon som har en liknande diagnos. Men det ska jag göra ;)
    Läs här :)

  • Eriiza säger:
    2013-08-15 | 22:17:58
    Bloggadress: http://eriiza.webblogg.se/

    Låter ju bra, många är ju inte medvetna om hur många andra
    bloggare som har samma/liknande diagnos som en själv.
    Man kanske vill prata med de andra, och kanske t.o.m
    träffas och bli vänner. =)

    Säg till när du/om du vill ha en "beskrivning" från mig. =)

    Svar: Vi kan börja med dig :) Varsågod; action! :D
    Läs här :)

  • Eriiza säger:
    2013-08-16 | 14:27:54
    Bloggadress: http://eriiza.webblogg.se/

    Haha - ok!

    Eriiza
    Diagnoser: Borderline/IPS, PTSD & Ätstörningar UNS

    Bloggen handlar om min vardag med alla dessa saker som
    "hamnar i vägen".
    Men samtidigt om att man kan klara av att fullfölja sin dröm
    som skådespelare trots alla dessa hinder!

    Även om det är ett rent helvete emellanåt att bolla med sina diagnoser OCH
    ett jobb/en dröm, så kan man klara av det.
    Ge inte upp, trots att det verkar fullständigt hopplöst allt för ofta.


    Låter detta OK? =P
    Eller skall du kanske ställa några ledande frågor? =P

    Svar: det blir bra :D
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: