Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Det är dags att växa upp (bara så ni vet)

Kategori: Citat

CITAT

När man minst anar det så dyker det upp citat.


X ligger inne med LPT efter en överdos. Är på samtal med överläkaren.
ÖL- Vad gör du här egentligen?! Du ska inte sitta inlåst på en avdelning, ut och jaga killar på stan så blir livet bättre! Ut och ta dem bara!
*ÖL skickar hem X*
 - Sjukhuset i Falköping, avdelning 7A
 


 
Psykolog: Har du pojkvän?
X - Nej.
Psykolog: Flickvän kanske?
X - Nej.
Psykolog: Sånt här med häxor... wicca och så vidare... Sysslar du med sånt?
X - Nej
Psykolog: Men du gillar det onda va?! Eller hur?!
 
- Vuxenpsykiatriska öppenmottagningen i Skövde
 


X har satt plåster på sina brännsår på armen.
X psykolog insisterar på att X ska ta bort plåstrena så att hon får titta."
 
Psykolog: *Slår handen för munnen och får kväljningar när hon ser.* 
- Alltså... Fy vad äckligt! Guuud vad äckligt!
*Hon fortsätter att upprepa hur äckligt det är i en evighet och sitter bara och stirrar.*
 
- Vuxenpsykiatriska öppenmottagningen i Skövde


Nattjouren gör bedömning..

Läkare - Jaha och du är här igen?
X - ? ( Har aldrig träffat läkaren förrut)
.. 2 min senare
Läkare - Hur många tabletter tog du den dagen?
X - Jaa.. jag minns inte.. jag minns nästan ingenting från den här veckan..
Läkare - Du tycker inte det är dags att växa upp nu?
X - Det här skiten tar jag inte. ( Lämnar rummet - får LTP efter 3 min samtal)

"Läkare" 

Centraljouren Stockholm


 
Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • infiniteirony säger:
    2010-02-04 | 15:28:08
    Bloggadress: http://infiniteirony.wordpress.com/

    Alltså. Jag har lust att både skratta och gråta. Det är både löjligt och sorgligt. Så jävla dåligt att de säger sådana här saker, särskilt det där med "äckliga" sår, amma sak har hänt mig, det är hemskt och fel och jävligt dåligt bemötande. Hoppas att det går bra för alla "X".

  • H säger:
    2010-02-05 | 00:01:00

    De tre första citaten är från mig. Kan säga att jag har tagit illa upp angående alla grejerna, men särskilt just det angående brännsåren. Det var HON som insisterade på att få se dem, hon borde väl ha fattat att det inte var en direkt vacker syn och om hon är så äckelmagad hade hon väl inte behövt be om att få se dem?! Tyckte att det var riktigt dålig stil och jag kände mig väldigt kränkt.



    Jag kan säga som såhär; jag går varken kvar hos han som påstod att jag gillar det onda, eller hos hon som äcklades av såren.

  • Anonym säger:
    2013-06-23 | 20:31:17
    Bloggadress: http://wolfwhisper.blogg.se

    Men vilka jävla mongon

    Svar: jäs
    Läs här :)

  • twin säger:
    2013-06-25 | 00:47:25

    Fantastiskt, jag har råkat ut för precis samma skit. LPT så fort man hade en åsikt. SÅ skönt att hitta någon som också varit med om samma sak.

    I mitt fall var det såhär:

    "ÖL: Vad vill du ha för hjälp?

    Jag: Jag sover hela dagarna och är deprimerad eftersom jag sänkte dosen av antidepressiva för fort. Känner mig orkeslös och likgiltig.

    ÖL: Ok, då tar vi bort dina antidepressiva och ger dig stämningsstabiliserande och sömnmedicin."


    Jag protesterade och fick LPT.

    Jo, det är helt sant

    Svar: fan va sjukt... lägger upp som citat
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: