Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Farbror Klok

Kategori: Citat

Har du negativa eller positiva upplevelser av SOS Alarm ang. psykiska besvär? Kommentera/mejla.



Nu har farbror blå varit i farten igen.
Har du några trevliga berättelsen från rättsvänsendets attityder? Mejla/Kommentera.

LÄS MASSOR AV PSYK-POLISBERÄTTELSER HÄR



X blev kopplad till från SOS Alarm till Larmcentralen, polisen, pga självmords"hot"...

X - Jag får ingen hjälp av psyket att ta mig in, och jag vill bara ta livet av mig. Jag måste ha hjälp med att komma in.
Polis - Ta en taxi då?
X - Om jag hade kunnat ta en taxi så hade jag väl inte ringt 112? Jag är rädd att jag hoppar ur taxin i farten,
eller bara tar livet av mig nu direkt.
Polis - Vi kan inte skicka ut massa bilar till ett psykfall!
X - Psykfall!? Vafan säger du?
Polis - Men du är ju det.
X - Du är ju inte klok, man kan inte säga så till människor!
Polis - Du, vem är som inte är klok?


(Anmäldes och gick till CU (polisens internutredning) och lades ner pga bevis. När jag påpekade att bevis finns pga alla larmsamtal inspelade ändrade de sig och sade att det inte var fel att använda sådanna ord)
 
Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • S säger:
    2010-02-09 | 18:45:50
    Bloggadress: http://flygmedvingarnatillnangijala.blogg.se/

    Herregud vilket dåligt bemötande!!! det är ju sjukt.

  • latzia säger:
    2010-02-09 | 19:52:13
    Bloggadress: http://latzia.blogg.se/

    Var hos socialen idag med min mamma. Kvinnan ropade upp hennes namn och vi gick in innanför en speciell dörr. Hon tog i hand, men kollade ner i något annat som såg mer intressant ut.



    Mötet gick bra. Hon frågade massa saker.

    Försökte intala mig att jag gick till den där lägenheter frivilligt. Men nej, jag gjorde ju inte det.

    "Nej, men ändå så hamnade du där?" (upprepar det flera gånger under samtalet.

    "Ja, jag gjorde ju det."

    Hon suckar.

    Kollar på mamma och säger

    "Ja, det finns ju hjälp att få, "mini rehab"

    MEN VA FAN tänkte jag. Jag har ju inte gjort ett jävla skit fel. Som tur var så sa mamma nej, och vi gick där ifrån.

    Nu stod vi i samma dörr som vi kom in igenom.

    Hon tog fram handen och sa tack.

    Tack för vadå, vänkte jag. Nu passar det minsan att vara trevlig.. kollade mig i ögonen, och vi gick.



    Jag vet faktist inte vad jag ska tycka.

    Men ska man vara vresig och sur inför första mötet. Då dömmer man ju personen i fråga, INNAN man har hört från personen själv. Gud! -.-

  • Rebecha säger:
    2010-02-13 | 00:48:44
    Bloggadress: http://pzychobiitch.blogg.se/

    Innan nyår så ringde jag in till psyk och förklarade att jag behövde hjälp och att jag mådde dåligt..och då fick jag lämna alla min uppgifter och berätta lite kortfattad vad jag hade problem med..sen sa hon att "vi hör av oss efter vi haft vårat möte" (som dom har 1 gång i veckan) men jag hörde aldrig av dom så efter några veckor (3-4) så ringde jag och frågade om jag kunde få hjälp och att jag redan ringt en gång tidigare..men det visade sig att uppgifterna var inte kvar och då undrar man ju vad dom gör på sina möten!? hur kan dom bara glömma bort någon så? Och sen blev jag förbannad över att psyk,kvinnan frågade om min kille hade jobb, vad fan har det med saken att göra? Jag fattar bara inte hur sjukvården kan vara så jävla fucking dålig!

  • ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ säger:
    2010-02-14 | 17:15:19
    Bloggadress: http://tjelsi.com

    Nu vet jag var jag inte ska ringa när det blir akut....

Kommentera inlägget här: