Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Parallell

Kategori: Citat

En läsare skriver om sitt möte med psykiatrin och deras sk parallellundersökning.

"Dec -09 fick jag en tid hos psykolog (Västmanlands landsting).
Detta var 14 dagar efter jag varit på akut-psyk och blivit hemskickad efter 5,5 timmars väntetid och 20 minuters samtal med en sjuksköterska.

Då jag kom till psykologen frågar han mig om jag vet varför jag är där...
X - För att jag var på akut-psyk antar jag?
Psykologen -  VA? Har du varit på akut-psyk?
X -  Eh? Varför är jag här?
Psykologen - Detta är en paralell undersökning och du är här för att bli friskförklarad
X -  Nej, nej, nej, nej, nej, nej! Jag är inte frisk!

Han förklarar bort hela grejen med att det saknas sidor i min journal(?) och att han bara gör en så kallad parallellundersökning och att ingen informerat honom om allt som hänt."
Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2010.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Vixina säger:
    2010-01-27 | 00:24:00
    Bloggadress: http://vixina.blogspot.com

    Får gärna adda min blogg i listan, är en kvinna på 32 år som mått oerhört dåligt under en mycket lång tid men nu kämpat mig bort från det och mår bra.

    Mvh, Vixina

Kommentera inlägget här: