Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Snott

Kategori: Information

Tjohej!
Ska nu gå igenom alla bloggare och se till att vi bara har uppdaterade bloggar kvar :)
Undertiden har vi som vaaanligt lite snodda nyheter :)



Tjelsi erbjuder sig...

  "Vill du ha någon att prata med?

…så finns jag till hands på msn (eller mail) : [email protected]

Du kan exempelvis fråga mig om saker rörande:

  • Psykisk hälsa/ohälsa
  • Ätstörningar
  • Självskadebeteende
  • HBT-frågor
  • Relationer

Stort som litet så finns jag här och svarar på frågor och finns som stöd när ni behöver det!"





Du som e facebookare ska ju inte glömma gruppen:

Handisam och NSPH (Nationell samverkan för psykisk ohälsa) står bakom det 3-åriga regeringsuppdraget Hjärnkoll som pågår 2009-2012. Handisam, Myndigheten för handikappolitisk samordning, arbetar med att samordna handikappolitiken i Sverige. NSPH är ett nätverk med  patient-, brukar- och anhörigorganisationer som täcker de flesta psykiatriska diagnoser. Nätverket driver ett brett intressepolitiskt arbete med gemensamma frågor som till exempel bättre inflytande i vård och behandling.



Scientologer ställer ut bilder på döda barn

"Utställningen heter "Psykiatri - hjälp eller död" och har pågått i flera veckor. I anslutning till bilderna visas också filmer som ska göra danskarna uppmärksamma på "övergrepp av de mänskliga rättigheterna ".Arrangörerna har inte bett anhöriga till de döda om tillstånd att använda bilderna."



Lyssna på Radioteater - Radioteatern | Sveriges Radio

Radioteatern ger:  "Livet kom så plötsligt" . Om neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.





FRÅN DN:
"I samband med våldsdåd som mordet i Härnösand sprids ofta rykten om psykiatriska diagnoser på nätet och i medier. ”Det känns hemskt att man ska behöva påpeka att man inte är någon blivande mördare”, säger Jenny Hammargren, som bloggar om hur det är att leva med Aspergers syndrom."

”Okej, ett litet klargörande. NEJ, bara för att man har Asperger är man inte farlig, ’Vi’ springer inte omkring och mördar människor, vi är helt vanliga människor.” Så skrev Jenny Hammargren, 29, på sin blogg ”Inside the mind of an Asperger” häromveckan.

KOMMENTARER:

  • Jilina säger:
    2010-07-01 | 21:19:21
    Bloggadress: http://www.jilina.se

    jag blir så arg då jag hör om sånna saker. Bara för man har tillex Asperger så betyder inte det att man är nån som begår brott. Grrrr!!!! Jag skulle aldrig klara av att ta livet av nån. Jag har asperger, sägs det. Ska göra ny utredning som jag nu sagt i några år nu haha. Men har som inte haft orken till det. Måste ju ta kontakt med psykiatrin först, jag har inte haft kontakt med nån där sen typ 2002. Det kan vara så att jag kanske inte har asperger utan att jag är manodepressiv. En av mina föräldrar fick reda på att denne är det bara för några månader sedan. O enligt h*n så kan det mkt väl vara så att jag är mano även jag. Återstår att se,

Kommentera inlägget här: