Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Blandat psyk

Kategori: Information



Lömska Linn
skriver till hit då hon har skrivit ett inlägg där hon svarar på frågor om sig o sitt förflutna + sina sjukdomar. Och hon hoppas på att kunna hitta människor som gått igenom liknande saker genom det inlägget eller kanske svara på olika frågor om missbruk och psykisk sjukdom genom det inlägget...


"Efterlyser även människor som gör samma sak, inte människor som utlyser en vanlig frågestund om sig själva, utan dom som är starka nog att ha frågestund om sitt förflutna, kanske så man kan länka till liknande inlägg gänra?"


Länken till inlägget är: http://linnrules.blogg.se/2010/march/utkast-mars-17-2010.html


Länken till kategorin där inlägget ligger är: http://linnrules.blogg.se/category/om-lomskalinn-era-fragor-mina-svar.html



Och så senaste nytt:

Dagens Medicin: 
Stöd till psykospatienter prioriteras i nya riktlinjer
Det psykosociala stödet vid psykossjukdom kan förbättras avsevärt, enligt nya nationella riktlinjer. Detta gäller bland annat tidiga och samordnade insatser vid nyinsjuknande i psykos
.

Aftonhoran:
Deprimerade ska få bättre vård


Nationella hjälplinjen:
Berättelse från en kvinna som ringt NH





Mission2010 tipsar om TV -
 SLUTEN AVDELNING



SVT2 SÖNDAG 21/3 kl 20.00
http://www.tv.nu/p/10032120002100svt2--p
Svensk dokumentär. Sluten avdelning. Under två söndagar får vi på nära håll följa några patienters tid på en sluten psykiatrisk avdelning i Stockholm. I den första delen får vi en inblick i hur det är att leva med bipolär (manodepressiv) sjukdom. Filmaren Maud Nycander har under ett och ett halvt års tid följt livet bakom de låsta dörrarna. Andra delen sänds i SVT2 28/3.




B-sidor tipsar om Steso songs:

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2010-03-19 | 19:10:56
    Bloggadress: http://viljanattleva.wordpress.com

    Den låten är så fin...

    En riktigt härlig helg önskar jag dig!



    Varm kram!

  • Linn säger:
    2010-03-22 | 03:37:18
    Bloggadress: http://ettpsykfallsvardag.blogspot.com

    Jag var där! på avd 6 när Maud höll på att filma. Jag pratade med henne, men hon filmade inte mig.

    Jag stör mig på att överläkaren framstår som en empatiskt person när han egentligen är superdryg. Iaf var han det mot mig och de andra patienterna jag pratade med i matsalen. Tänk vad en kamera kan göra!

  • Anonym säger:
    2010-04-24 | 13:42:54

    Håller helt helt helt med! Vi är många om har varit på 6:an som vet hur han är EGENTLIGEN (inte bara dryg och överlägsen utan direkt olämplig). Läskigt att han ska få framstå som sympatisk för hela Sverige :-(

Kommentera inlägget här: