Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Toppnoteringar

Kategori: Information





Hej! Glöm inte Ångestloppet imorgon 23/3 och
att kolla imorgons METRO för artikel om självmord!



Här är om en dokumentär "Boy Interrupted", om självmord från the states.






Hej!
Jag stöter på det om & om igen, att när jag söker den "vanliga" sjukvården, för somatiska problem, kallas de psykosomatiska per automatik & det är riktigt skrämmande hur fördomsfullt man kan bli avfärdad ibland!
Jag undrar om fler märker av detta?
Läs gärna mitt inlägg http://projektpariktigt.blogspot.com/2010/03/sterilisering-av-hysterisk-kvinna.html

Mvh: Urban Cat på ProjektPåRiktigt



RESURS TIPSAR:


NAMNINSAMLING!

Det är oansvariga, ogenomtänkta samt omänskliga beslut som ligger till grund för denna protest, sedan spelar det ingen roll vem som sitter vid makten. Alla politiker och Försäkringskassan bär ett ansvar för det som sker med sjuka idag.

Jag vädjar om hjälp med att sprida denna namninsamling. För att kunna påverka politikerna så krävs det att väldigt många står bakom denna protest. Det behövs säkert 500 000 – 1000 000 underskrifter för att överhuvudtaget nå fram. Gör vad du kan för att sprida den, så att den når så många som möjligt

http://www.facebook.com/group.php?v=info&gid=102493966453686





Missade dokumentären Sluten Avdelning?
SVT PLAY HÄR!



Läs artiklar om en som är med i dokumentären:
Plötsligt hade jag en framtid

och den som gjort den..
Filmaren: Jag ville minska fördomarna mot psykiskt sjuka



Naturhistoriska museumet i Göteborg har en utställning om psykets historia. Den finns till mellan 12 december 2009 till och med 28 november 2010.

Om utställningen:
"En tidsresa från medeltidens narrskepp till dagens psykiatri och vidare. Vi gör nedslag vid intressanta händelser i historien - och kopplar ihop med liknande erfarenheter från i dag."

Mer information finns på http://www.inrerum.com/sidor/utst%E4llningar.htm




Kommentera inlägget här: