Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Livet är inte kul

Kategori: Citat

En läsare berättar..

"Jag tänkte att jag kunde bidra med lite citat, alla givna av samma läkare under det 30min långa besök."


Anledning till besöket: återfall och förvärrad depression som lett till att jag inte längre klarar av min vardag.


"Men om du ser på ditt liv, objektivt, så måste ju tom. du inse att det inte är så pissigt som du tror. Du har ju kille, vänner, djur och en utbildning"


"Du måste inse att livet inte är kul. Alla är inte glada jämnt, det handlar om att tvinga sig att göra saker fast man inte vill. Det är bara att bita ihop"


"Terapi löser inga problem, du måste acceptera vissa saker som ex. att du mår som du gör"


"Efter denna månad av sjukskrivning gått ut får du inget mer. Det ska du veta"


"Men om du gått i terapi i fem år och det inte hjälpt, varför fortsätter du ens?"

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2010. Vissa länkar kanske ej stämmer. Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Mezza säger:
    2010-05-10 | 18:53:25
    Bloggadress: http://mezzasblogg.blogspot.com

    Lagt upp reklam på min blogg...



    KRAM

  • Anonym säger:
    2010-05-10 | 20:01:30
    Bloggadress: http://www.clawsofdarkness.blogspot.com

    Precis sånt där får jag också höra.. främst att "alla är inte glada alltid".. Jag vet inte vad jag ska säga längre, så jag bara håller käften när jag får höra det.

  • Skakigt säger:
    2010-05-10 | 22:59:37
    Bloggadress: http://skakigt.blogg.se/

    So twisted,det tragiska är att samma ordtycks florera runt i landet, jag har fått dem till mig, och det gör mig ont att se att du och flermed dig råkar ut för dessa stjälpande ord.// Kram

  • Samir David Modin säger:
    2010-05-11 | 00:55:57
    Bloggadress: http://samirdavidmodin.wordpress.com/

    Det låter som en inkompetent människa att arbeta inom vården, å andra sidan brukar ju läkare generellt skita fullständigt i patienten. Idioti är vad det är.

  • Anonym säger:
    2010-05-15 | 14:49:42

    Men herre gud. Om någon skulle säga så till mig så skulle jag må ännu sämre än vad jag redan gör. Läkare finns för att hjälpa folk att må bättre, inte sämre. Jag blir så arg när jag läser sånt här. Verkligen stora brister i vården.

  • ida säger:
    2010-05-19 | 17:52:03

    nä,alla är väl inte glada jämt - men det är ju faktiskt inte samma sak som att lida av en depression.va var det för inkompetent idiot.det där nonchalanta sättet att prata om patienters mående gör mej ursinnig.det är så otroligt nedlåtande.fantasilöst.varför inte bara erkänna att man inte kan komma på hur man ska ge en behandling som tar bort problemet.erkänna att man är lat.erkänna att patienten skulle få hjälp om läkarn bara orkade bry sej.



    försök få byta läkare, kära medpatient,du är värd bättre.

  • Lady Havoc säger:
    2010-05-20 | 23:49:44
    Bloggadress: http://sliceofhavoc.blogspot.com

    Oh my... Det finns uppenbarligen få gränser för hur man få agera som läkare.



    Sen: Att jag inte hittat hit förän nu! Dumt. Men jag kommer bli en trogen följare, detta är helt i min smak :)

Kommentera inlägget här: