Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Går något!

Kategori: 1500 Liv

Detta inlägg är från 2011. Vill du veta mer om vad 1500 liv var  tryck här.
 
Hallå du som är hipp och inne och har facebook :)
Kom ihåg att du kan Gilla den här sidan längst upp i vänstra hörnet.


Varje år tar ca 1500 personer självmord i Sverige! Jämför med trafikoffer, ca 350 st, och där finns en uttalad "nollvision" från våra politiker, men INGEN gällande självmord! Nu är det dags att uppmärksamma ALLA på detta, så nu hoppas jag vi alla tillsammans kan göra denna MANIFESTATION och få uppmärksamhet för en "nollvision" även gällande självmord, ok?!!!

Jag kommer att se till att marschaller tänds varje söndag i Sthlm. Kan du som inte bor i Sthlm tända en vid din lokala postlåda varje söndagkväll vore jag otroligt glad, så kanske vi kan få detta event att spridas utanför storstan, tusen tack!
 
Detta inlägg är från 2011. Vill du veta mer om vad 1500 liv var  tryck här.

KOMMENTARER:

  • Ylva säger:
    2010-11-14 | 09:20:23
    Bloggadress: http://lejisi.se

    Kanske inte vid postlådan men vid min trapp kan jag ordna. Bara jag hittar marshallerna. :P

    Går det bra att jag bor på Åland och gör detta?

  • marie säger:
    2010-11-14 | 22:13:25

    japp det ska jag göra! Bra initiativ.!

Kommentera inlägget här: