Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Avd 123

Kategori: Citat

Avdelning 88a/ 123 Akademiska sjukhuset i Uppsala
har varit ständigt återkommande i våra citat och berättelser.

Hittade en annan sida som sammanfattade flera olika helt sjuka situationer från Avdelning 123.
Kontakta oss och dom om ni har erfarenheter från 123!

"Behövde vi behovsmedicin brukade vi sätta oss i dagrummet utanför medicinrummet och vänta om vi skulle se någon personal. Då gällde det att ”knacka på rätt sätt”. Var du mycket dålig och knackade för högt och intensivt fick du som straff sätta dig längst bak i kön för så fick man inte uppföra sig! Det var rena uppfostringsanstalten för vuxna människor!"


”Det fanns en nattsköterska som var aggressiv och kunde häva ur sej både det ena och det andra om patienterna, slå igen dörren framför näsan och skrika att hon inte orkade med oss. Jag lärde mej hur man skulle hantera henne så jag kom undan. Det slutade istället med att hon avlastade saker på mig som jag egentligen inte orkade höra som t.ex. när en patient just tagit livet av sig på den andra avdelningen”.



”Jag uttryckte flera gånger till personalen att jag behövde kontakt när ångesten tog över men fick veta av en skötare att personalen inte kunde ”springa omkring och trösta folk” hur som helst”.



Våra inlägg om Avd 123:
Lilla Gumman
Låg Standard

 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2010. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

Kommentera inlägget här: