Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Då blir man sån!

Kategori: Citat

Info För dig som undrar varför du är psykiskt sjuk
* din pojkvän gjort slut
* du har dåliga betyg


Då blir man sån!

Man kan ju undra var alla dessa fördommar kommer ifrån om psykiskt sjuka.
Som många redan har märkt så finns de i psykiatrin och i sjukvården i överhuvudtaget.
Det är inte bara tillåtet att skämta och känna hat och rädsla för psykiskt sjuka utan
även också att sprida skitsnack om dessa till personer som inte vet bättre.

Sjukvården har ett jävligt förlegat synsätt på psykiskt sjuka och får mycket sämre
hjälp än övriga. Här är ett klipp på en sjuksyrra från någon första hjälpenförening,
som sminkar skador och sår på ett gymnasium, i något första hjälpen syfte antar jag.
Men självklart lyckas denna förfärliga människa sprida lite skitsnack
om psykiskt sjuka.

HÄR KAN DU LÄSA SAMLADE CITAT FRÅN SJUKVÅRDEN


Klippet är inspelat på Aranäsgymnasiet. Om du vem denna Vridriga människa är,
eller vilken förening hon kommer ifrån. Kontakta [email protected] snarast.
För den här människan ska få ett och annat ord från oss.



 '
 
 
Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2010. Vissa länkar kanske ej stämmer. Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Dom kallar mig Yngve säger:
    2010-10-04 | 22:37:59
    Bloggadress: http://antipod.blogg.se/

    Men herregud. Vilken jubelidiot.

  • tr säger:
    2010-10-04 | 23:14:03
    Bloggadress: http://trainunderwater.blogg.se/

    Jag har ingen aning om vilka det är på videon, men jag har ett journalcitat om du är intresserad!



    "när jag ringer hem till patienten svarar någon och låtsas vara en telefonsvarare. Personen lägger sedan på. Jag avvaktar tills vidare"



    Fun fact: Det var en telefonsvarare! Kanske borde psykologen lära sig lyssna lite på vad som sägs i telefonen och därför hört att det var inspelat och det kom ett pip efter meddelandet... :D

  • Wish for Utopia säger:
    2010-10-05 | 00:28:13

    Man blir så arg, man blir såå arg!!! Inte för att jag tyckte bättre om sjukvården förr. Snarare tvärt om. Jag fick rekomenationer en gång att gifta mej och skaffa 4barn, då skulle allt bli mkt bättre.. En annan satt & fnittrade genom hela samtalet. Och aldrig att jag fick en och samma läkare. Olika varje gång och gå igenom all skit. Tills jag bytte vårdcentral och fick en riktig läkare som hade jobbat inom psykiatrin innan hon blev allmänläkare och skickade genast en remiss! Alla ens besvär är tydligen psykosymatiska oxå. Blir så arg när man behandlar och pratar om människor så som de gör om henne. Ett tips till de som har problem med psykisk ohälsa.. Be att få kopior på era journaler. När jag bad om kopior så blev läkaren, (som totalt hade dumförklarat mej genom hela läkarbesöket), blev helt överumplade och krånglade jätte mkt. Två veckor skulle de tagit. Jag glömde att hämta ut dom. och de menade att de hade slängt dom eftersom jag inte hämtat ut dom. Men då kunde jag få dom samma dag. Med engång! Hmm.. ett litet tips iallafall!

  • Sara säger:
    2010-10-05 | 11:08:44
    Bloggadress: http://djurens.wordpress.com

    Men hon verkar ju vara från röda korset? Det hänger ju en liten lapp på hennes byxor.. Antagligen är det väl frivilligarbete då.. Hursomhelst borde hon ju inte få vara inom vården alls.

  • Anna säger:
    2010-10-05 | 13:16:32
    Bloggadress: http://enannah.wordpress.com

    SHIT jag går på aranäs.

  • Anna säger:
    2010-10-05 | 13:25:37
    Bloggadress: http://enannah.wordpress.com

    Jag säger såhär. Det här klippet kommer jag att visa för personal och elever på aranäs och jag kommer att återkomma till dig med ett namn.

    Vad sätter man dit henne för, brott mot patientskyddslagen, tystnadsplikt, osv osv?

    Hjälp mig här.

  • Liberta säger:
    2010-10-05 | 13:26:59
    Bloggadress: http://halsocoaching.blogspot.com/

    Helt inkompetent! Har hon inget bätre svar än - Då blir man sån?!

    Verkligen bra om någon får tag på denna person!

  • S. säger:
    2010-10-05 | 13:40:32
    Bloggadress: http://barabraideer.blogspot.com

    Men fyfan vilken vidrig människa, och hon jobbar inom sjukvården!

    Härlig attityd alltså: "Då blir man sån"



    Vi borde typ trycka upp t-shirts eller nått som det står så på. Bara för att.



    Man blir ju rädd på riktigt för sjutton...

  • ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ säger:
    2010-10-05 | 13:44:05
    Bloggadress: http://tjelsi.com

    Wow. Jag blir lite mörkrädd av deras uttalanden

  • ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ säger:
    2010-10-05 | 13:48:57
    Bloggadress: http://tjelsi.com

    Det var väl iofs självskadande hon pratade om och inte psykisk sjukdom, det behöver ju inte vara ett bindestreck emellan de två. hur som helst: Är man inloggad på YouTube kan man trycka på tummen ned och "ogilla" klippet.

  • Isabella säger:
    2010-10-05 | 15:30:56
    Bloggadress: http://radioregn.blogspot.com

    Men guud! Att det fortfarande finns såna människor!

  • Jennie säger:
    2010-10-06 | 05:22:51

    Jag har aldrig haft en pojkvän eller dåliga betyg.



    Hur sjutton ska man då förklara att jag skär mig om man går på den vidriga människans teori?

  • ida säger:
    2010-10-06 | 22:09:22

    patetisk kärring försöker göra sej intressant inför "ungdomarna" eller?!



    bra från Tjelsi,där - har också flaggat o anmält o kommenterat.

    fast att dom frågade en massa om det blödde och sånt,det kan väl ha varit ren nyfikenhet för att man aldrig har sett nåt sånt i verkligheten själv.det var ju definitivt den "hjälpsamma tanten" som visade sin låga IQ.

  • Anna säger:
    2010-10-08 | 09:45:26
    Bloggadress: http://enannah.wordpress.com

    Svar: Jag ska skriva ut en bild på hennes ansikte och ta med mig till skolan om två veckor. (vi har praktik nu)

  • elli säger:
    2010-10-09 | 00:47:09

    fyfan vilken äcklig människa!!! ._. jag är så förbannad just nu och har sn lust att få träffa henne och lära henne ett och annat... förresten, har inte sjukvårdare sån där tystnadsplikt? undrar om hon springer runt bland sina vänner och berättar detta för alla.

    sen gillar jag inte tjejens kommentar (hon som filmar) heller. "herregud, vilken loser"-stil på hennes kommentar. som att det är piece of cake att må skit. vilka idioter...

  • b-sidor säger:
    2010-10-20 | 01:26:30
    Bloggadress: http://bsidorbsides.blogspot.com

    Kommer från dessa trakter, och ska försöka ta reda på vem denna härliga jubelidiot är.



    Flaggning är ett faktum.



    Kram!

  • P3 starter säger:
    2011-01-05 | 05:45:11

    Av det jag såg o hörde så tyckte jag det verkade vara ett konstaterande och förklarande, tyckte inte det var hån eller så mera som "så här illa är det emellanåt, man kan faktiskt må så jäkla illa att man gör illa sig själv".

    Sedan är det ju detta med tystnadsplikten, det kan ju hända att det går o identifiera den som skar sig.

  • Linda säger:
    2012-01-09 | 11:32:58
    Bloggadress: http://lindaalovgren.blogg.se/

    Vilken jävla idiot!!

    Dessutom, som om hon vet hela storyn bakom det hela!

    Nej fy fan vad arg jag blir!! Ursäkta mig men j*vla kärring!!

Kommentera inlägget här: