Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Psyktips

Kategori: Tips till psykiatrin

Fick en kommentar :)

"Hej underbara!
Jag har just haft ett av mina utbrott och funderar på hur alla andra gör för att få vården att ringa tillbaks. Det måste vara fler än mej "de glömmer bort" och samtidigt undrar jag vart gränsen går. Hur mycket ska man tåla? Hur mycket måste jag orka tjata? osv. Du förstår säkert problemet. Jag önskar nästan nån form av gemensam lösning. Exempel: efter nitton bortglömda samtal, bör man maila verksamhetschefen med ett standard mail. Eller precis vad som. Jag önskar iaf en diskussion. Jag känner att det här är rätt ställe att vända sej till. Tack på förhand! kramar"

 Vad har ni för tips?

Mina professionella tips är:

Om du inte får hjälp med det du behöver
1) Skriv ner vad du vill ha hjälp med, hur detta påverkar dig, och hur och när man kan nå dig.
2) Konntakta Chefssjuksköterskan, din läkare och tillsist verksamhetschefen.
3) Kontakta en patientorganisation.
4) Be en anhörig kontakta och beskriva allvaret.
5) Be oss på psykiatrin.blogg.se om hjälp :)

KOMMENTARER:

  • Vingklippt säger:
    2010-10-18 | 19:07:08
    Bloggadress: http://trasigt.blogg.se/

    0kommentarer, säger allt om hur man får dem att ringa tillbaks.

Kommentera inlägget här: