Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Återhämtad?

Kategori: Information


Ludmillas Blogg

"Mitt liv förändrades plötsligt. Min älskade dotter Linnéa, 14 år, tog sitt liv i maj 2008. I nov 2009 föddes hennes syster och då fick jag cancer. Nu är jag frisk och ska fortsätta mitt liv…"

 

Ludmilla ger nu videoråd!

"Jag känner att jag har mycket kunskap och erfarenhet av att komma med råd och stötta. Jag tycker också att det känns väldigt värdefullt att kunna hjälpa på det sättet. Men, jag känner också att det är mycket av det jag delar med mig som är allmängiltigt och som skulle kunna hjälpa även andra personer.

Den nya funktionen innebär att du som vill ha mina synpunkter kan maila in det du vill att jag ska kommentera i ett mail till [email protected] och sedan kommer jag i ett videoinlägg kommentera detta. Jag kommer att avidentifiera dina uppgifter när jag berättar så att du kommer att förbli anonym."




Studie från Mittuniversitetet

 

"Just nu genomför vi en studie som syftar till att undersöka tidigare patienters erfarenheter av återhämtning efter borderline personlighetsstörning. Vi är intresserade av vilka faktorer som påverkar återhämtning (bättre mående och funktion i dagliga livet). Vi som genomför studien är studenter vid vidareutbildningen till psykiatrisjuksköterska vid Mittuniversitetet, Östersund, under handledning av kvalificerade forskare och ämneslärare.

Vi behöver få del av din erfarenhet av återhämtning. Vi söker dig som är över 18 år, har blivit diagnosticerad (av läkare) med borderline personlighetsstörning och upplevt att du återhämtat dig sedan minst två år tillbaka.

Deltagandet innebär att du skriver ner din berättelse så detaljrikt du önskar. Kontakta oss via nedanstående (markerade) mailadresser för att visa intresse för deltagande i studien. Mer detaljerade anvisningar följer när du valt att delta. Texten hanteras endast av de studenter som genomför studien, samt handledarna. Allt material behandlas konfidentiellt och texterna kommer senare att förvaras oåtkomligt för obehöriga. Inga identiteter kommer att redovisas.

Tack på förhand!

[email protected]

[email protected]"

 

Kommentera inlägget här: