Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Månadens anställd: Januari 2

Kategori: Änglar inom psyk


Jenny Thelin, ssk, Sundsvall.


"Utan denna person så hade jag aldrig fått den hjälp jag behövt,
ingen hade trott på mig när jag berättat hur jag mådde.
Men med denna ängel så fick jag en andra chans.
Hon är hård men ödmjuk på ett sätt som jag vet många patienter uppskattar, även jag.
Utan hennes hjälpande hand vette helsike vart i vilken rännsten jag legat under inatt.
Det är fortfarande tufft och livet ger mig mer motgångar än vad som är rättvist,
men med tankarna på henne så orkar jag fortsätta.

Denna sjuksköterska är väldigt sällsynt.
Så möter ni henne, ge respekt.
Det är allt jag kan säga. Hon är äkta."

/tacksam patient

 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2011. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Helen säger:
    2011-01-25 | 22:08:38

    Hej! Jag har ett stort skolarbete som handlar om att höra och leva med inre röster och alla fördomar mot psykisk sjuka människor. Därför behöver jag hjälp av någon som har erfarenheter av inre röster och kan ställa upp på en intervju.



    ´Ser fram emot ditt svar

    /Helen

Kommentera inlägget här: