Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Reklam

Kategori: Diskussion

 

Under kategorin Diskussion kan ni ta upp sådans som ni tycker ska diskuteras
helt enkelt. Diskutera genom att lämna en kommentar :)

En person mejlade mig om ELONs reklam som går på TV.

"Hej,
jag skulle önska höra vad fler tycker om Elons reklamfilm "Terapeuten".
Själv absolut hatar jag den. Jag tycker den är förnedrande och ger en dålig blid av psykiatrin."

Såg den också lite kort och satt och fundera..
Tyckte det var en kul ide med att han kanske kunde förklara sitt arbete
och att psykologen sedan blev väldigt intresserad av priserna.
Men det här med upphetsningsdelen och sånt går över gränsen tycker jag.
Det blir bara ... äckligt!

Vad tycker DU?


 
 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2011. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

 

KOMMENTARER:

  • argsintamy säger:
    2011-01-08 | 11:01:19
    Bloggadress: http://argsintamy.blogg.se/

    han som "jobbar" för elon var med i programmet anna anka söker assistent, var det första som slog mig.

    annars tycker jag bara att terapeuten är äcklig.

  • Isabella säger:
    2011-01-08 | 13:30:15
    Bloggadress: http://radioregn.blogspot.com

    äcklig terapeut!

  • Åsa säger:
    2011-01-08 | 13:50:31

    Även om jag själv inte tycker om reklamen tycker jag man måste kunna skämta om allt. En del gör det bra, andra gör det dåligt.

    Hipp Hipp som jag fullkomligt älskar har gjort en sketch där dem skämtar om en barnpsykolog, som jag antar det kommer bli mera av. Först reagerade jag starkt och tyckte det var hemskt, men den andra sidan av mig kunde inte låta bli att skratta.



    Man kan skämta om allt om man gör det på rätt sätt vid rätt tidpunkt. Ett fåtal personer kommer att ogilla det, men desto fler kommer ta det för vad det är - ett skämt.

  • Sanna säger:
    2011-01-08 | 18:19:19
    Bloggadress: http://insaniac-sanna.blogspot.com

    Jag tycker också att det egentligen är terapeuten som är äcklig.

    Det var jag som tipsade om denna reklam och önskade höra vad andra tyckte.

    Jag blir äcklad av denna reklam, den ger mig rysningar och jag tycker inte att den ger en bra bild av psykiatrin och hur det är att träffa en psykolog/terapeut.

    Hur skulle det tillexempel vara om det sitter en ung tjej hemma, någonstans, hon har precis blivit utsatt för en våldtäkt, och är nu lite rädd för att söka hjälp.

    Så ser hon denna.



    Jag tror inte att den hjälper till att vilja söka hjälp.

    Jag ryser. Denna reklam har inget i tv att göra enligt mig.

  • Abi säger:
    2011-01-10 | 12:24:18
    Bloggadress: http://mabbi.blogg.se/

    Men vad fan.. hur tänkte den som gjorde den egentligen? Det är kanske inte för att det är en psykolog, men äcklig är han ju minst sagt.



    Det har varit ganska mycket reklamer i liknande anda, typ Burger King (med Robin Hood) och den där från något byggföretag (kommer inte ihåg vilket)

  • Sara säger:
    2011-01-10 | 22:58:55

    Vilken VIDRIG reklam!

  • ida säger:
    2011-01-14 | 23:38:01

    men alltså,det där måste vara en psykolog jag råkade ut för,som hade mottagning hemma,på odengatan i stockholm.skitäcklig gubbe,liksom sjuk i huvet.jag var dittvingad för bl a diagnosen anorexi,självskadande o ung med självmordsbenägenhet.det enda denna äckliga feta lilla gubbe ville prata om, var om och hur mycket laxermedel jag brukade missbruka.

    varje gång för att få tillfälle att gnida sej på låren o fråga "om laxerandet var något SEXUELLT?"

    (diarré,oh yes,väldigt sexigt?)



    tycker precis som sagts ovan-psykologer,nej tack,äckelgubbar!!!

Kommentera inlägget här: