Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Förlåt

Kategori:

Dikt från läsare:

 

 

Förlåt över att jag finns
Det var inte meningen att skada
Förlåt över att det jag sa,
jag ska inte tala igen.
Jag har plockat ut mitt hjärta
och gett det till dig.
Du har det i dina händer,
Du har makten i dina händer.
Är det tungt att bära ?
Är det tungt att välja ?
Du gav mig din famn, men jag kunde inte nå den
Du har ju inte valt än,
du har ju ett hjärta i dina händer.
Är det tungt ?
Är det jobbigt ?
Är det värt det ?
Eller förlorar du bara ?
Jag vill till din famn
men du hindrar mig !
Du hindrar mig med mitt hjärta i dina händer.
Välj mig !
Stoppa tillbaka mitt hjärta !
Krama mig !


//Emelie L
 
 
 
 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2011. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Borderlinn säger:
    2011-03-24 | 11:02:59

    Hej vännen. Jag lever i alla högsta grad. Bloggen har bara gått och lagt sig efter att en ny diagnosvisering gett mig en smärre identitetskris. Funderar på att börja blogga igen snart och då mer vardags men självklart kommer min nya diagnos (Tvångssyndrom) komma upp på kartan ibland. Meddelar dig i så fall. Prenumererar fortfarande på alla dina fantastiska inlägg. Nu ska jag gå till blogglistan och hitta lite andra OCD bloggar. Love /Borderlinn

  • Mimmi säger:
    2011-03-24 | 17:57:01

    En väldigt vacker dikt. Mitt i prick.

    mimmi

  • m säger:
    2011-09-09 | 12:24:45

    SÅ OTROLIGT FIN!BERÖRDE VERKLIGEN!

    GE UT EN DIKTBOK!!

  • Felicia säger:
    2012-06-03 | 16:10:25
    Bloggadress: http://feliciabacarini.blogspot.se

    Så fin och vacker dikt!

Kommentera inlägget här: