Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Ingen sport i att skämta om allt

Kategori: Diskussion

Råkade titta på Ballar av stål. Jag har ju hört att de skulle ta med någon person med droppställning som skulle gå runt på stan. Ett sidospår är att en civil snut knuffade omkull "patienten" och det visas såklart inte på TV (att allt kan gå fel).

Jag ville se hur de skulle göra, och om det gick att göra detta "roligt".

 

"Ballar av stål är en svensk TV-serie producerad av Strix Television, som var planerad att visas på Sveriges Television under hösten 2007, men blev nedlagd där på grund av rättsliga orsaker och visas därför istället på Kanal5. Programmet bygger på den brittiska förlagan Balls of Steel som produceras av brittiska Channel 4. I Sverige har TV400 visat den brittiska förlagan men använt titeln Ballar av stål.

Programidén går ut på att en komiker eller en rolig person går in i en vardagsituation där okända människor befinner sig och gör något roligt, som dock ofta förargar de okända människorna, samtidigt som det hela filmas med dold kamera som filmar hur de drabbades reagerar."

 

Innan klippet ens går igång säger Andre som är programledare att man ska tycka detta är roligt, och alla inte ska vara så allvarliga. Om man måste säga så Innan ett klipp ligger det troligen nog på gränsen...

"Patienten" framställs först som exempelvis cancersjuk som ska sälja sin njure till förmån för sin begravning.  Men eftersom ingen mer eller mindre går på att en cancersjuk skulle göra detta, så går ju tankarna direkt till att alla runt omkring reagerar som om detta vore en psyksikt sjuk patient.

I en "scen" går hon in i en butik och mannen i butiken ringer polisen. Bara vad är det som är roligt? Man spelar gärna in dem här scenerna i Sthlm för där VET man att de flesta bara tar avstånd, och är rätt "vana" vid "konstiga människor. " Hade det här varit på riktigt, vilket också händer i den här stan, varav alla är rätt lugna; till vilken fördel är det här roligt?

Jag bara undrar. Tycker ni det är roligt?

 

En tioåring kan skämta om vad som helst och hur grövt som helst. Det är ingen sport i att skämta om ALLT. Det svåra är att skämta om något i vardagen, som alla kan relatera till utan att man gör illa människor och förvrider hela jävla mänskligheten.

Vad är nästa grej? Ett låtsarån? En låtsas psyksjuk som gråter? Just tell me

Tillägg 2013 (Ajuste det gjorde Widerstedt a k a Videret. )

 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2011. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

 

KOMMENTARER:

  • argsintamy säger:
    2011-03-27 | 19:32:23
    Bloggadress: http://argsintamy.blogg.se/

    jag kanske är jäkligt tråkig men jag tycker verkligen inte att detta är roligt överhuvudtaget.

    man säger att man måste kunna skämta om allt men jag vet inte..

  • Emelie säger:
    2011-03-27 | 20:54:06
    Bloggadress: http://segesholms.blogg.se/

    Hej!

    Vi är ett par tjejer som bor/har bott på ett behandlingshem i Skåne. Vi bloggar om vår vardag och behandling här. Lägg gärna till oss på listan :)

  • Den rabiata orakade flat-feministen Fanny säger:
    2011-03-28 | 07:48:39
    Bloggadress: http://arsinoe.se

    Riktigt tråkig och cynisk "underhållning". Fy!

  • Abi säger:
    2011-03-28 | 12:39:29
    Bloggadress: http://mabbi.blogg.se/

    Nej, allt är verkligen inte roligt att skämta om...

  • Leks säger:
    2011-03-28 | 15:16:12
    Bloggadress: http://monomentaria.blogspot.com

    http://www.dn.se/sthlm/majas-mamma-vadjade-om-tvangsvard



    ...Jag finner inga ord.

  • ida säger:
    2011-03-28 | 17:14:32

    för att vara rolig måste man besitta en viss intelligens,så...nä,låter bara pinsamt obegåvat o allmänt löjligt.

    har inte sett o skulle aldrig slösa tid på sån skit.

    finns roligare saker att kolla på.lägg ner.

  • Alexi säger:
    2011-03-28 | 21:27:57
    Bloggadress: http://reddarkness.blogg.se/

    Stockholmare är verkligen vana vid konstigheter. Jag har gått runt väldigt många gånger högt pratande för mig själv. Några har kollat men sen bara inte brytt sig. Man har sett påverkade personer i affären som går runt, och jag menar typ skyhöga.

  • Elise säger:
    2011-03-29 | 17:42:42
    Bloggadress: http://www.clawsofdarkness.blogspot.com

    Inte ett dugg kul, jag grät nästan då jag förlorade min älskade mormor i just cancer och sista gången jag var med henne gick hon runt med en droppställning...

Kommentera inlägget här: