Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Jag är inte sjuk

Kategori:



Man kan skicka in psykrealterade dikter också till Psyk-expo. Det gillas!!
PsykExpo är Era texter, bilder, musik, allt som har med psyk och kreativitet :D

Här från baby B!
[email protected]





Jag är inte sjuk



jag är inte sjuk, inte sjuk
när jag dansar vilset naken på stadens gator,
fäktar armar, viskar högt,
för stumma diskussioner med trädens skator.

jag är inte sjuk, inte sjuk,
ackompanjeras bara av osynlig musik,
lyfter benen extra högt när jag går,
spatserar förtjust framför en inbillad publik.

jag är inte sjuk, inte sjuk,
mutar smärtan med planlösa rus,
söver demonerna i sprit,
skrattar för länge i tomma trapphus

jag är inte sjuk, inte sjuk,
nätter av skuld och förfärlighetens skam,
men kroppen glömmer bort ibland
fast själen den smet ut och försvann

jag är inte sjuk, inte sjuk,
vårdar vant verkligheten i en trygg psykos
vassa knän mot bröstet,
tystnaden bakom ögonen som bara är till låns

jag är inte sjuk, inte sjuk
jag gick som vanligt och talade med träden
när man tog tag i mig
låste in mig och tog mina kläder

jag är inte sjuk, inte sjuk,
arga händer mot brinnande skinn,
ett vansinne av vita väggar,
förstår du inte att ångesten, den måste spärras in

jag är inte sjuk, inte sjuk
skriker med ögonen men ingen förstår
nej dom tänker inte släppa på remmarna
det är bara i mitt huvud som det är fullt med hål

jag är inte sjuk, inte sjuk,
en sprucken siffra i en skönmålad statistik
sterila händer som viskar mjukt
klirrar med hjälpsamma piller som tyglar panik

jag är inte sjuk, inte sjuk,
det är inte mig dom söver ned,
det är inte mig dom fångat i en bur,
jag har ju gömt mig där dom inte ser.

nej, jag är inte sjuk, inte sjuk,
jag är bara lite annorlunda än ni
men det är inget som man berättar
för i min värld där ljuger man sig fri


/ Baby B - läs blogg här
 
 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2011. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar


KOMMENTARER:

  • annsoh säger:
    2011-03-06 | 03:11:46
    Bloggadress: http://annsoh.blogg.se/

    shit vad fin blogg! :DÄlskar den!KEEP IT UP! :d

  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:
    2011-03-10 | 17:32:27
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/

    Vacker dikt må jag säga.

  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:
    2011-03-10 | 18:34:22
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/

    Hej psykiatrins Robin Hood!

    Som du redan vet är jag väldigt engagerad i hur livet inom psyk samt allt som sker runt den är och blir och var.



    Jag skulle vilja tipsa om det här inlägget jag skrev nyss. Många fler skulle läsa denna boken. Länkar till mitt inlägg



    http://wiilow.blogg.se/2011/march/den-onodigaste-doden-konsten-att-alska.html#comment



    Kram Wiilow

  • John säger:
    2011-03-11 | 18:52:56

    Vilken oerhört fin dikt! Den är både sorglig och sorglös, skrämmande, kittlande och värmande på samma gång på nåt vis. Keep up the spirit :)

  • Nina säger:
    2011-03-22 | 16:06:39
    Bloggadress: http://morbida.blogg.se/

    All kärlek till dig. Det var alldeles ljuvligt skrivet. Det är så skönt att läsa äkthet i bloggar!

  • Vingklippt säger:
    2013-08-26 | 11:19:22
    Bloggadress: http://trasigt.blogg.se

    Sanningen om verkligheten:

    När man blir sjuk, hamnar man i bubbla. Så långt har de "friska" rätt. Vad de inte vet är att denna bubbla kan färdas genom väggarna till den fyrkantiga verkligheten. Väl utanför får du nya perspektiv, får veta sanningar om människor och verkligheten.
    Klart det är svårt att anpassa sej sen, när man vet så mycket mer.

    Svar: sant... många kramar
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: