Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Psykiatri Örebro

Kategori: Information

"Hej. Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta så jag skriver här istället.
Jag heter Marie och har själv haft kontakt med psykiatrin i 8-9 år nu. Jag har fortfarande inte fått den hjälp jag behöver och har blivit felbehandlad många gånger.

Jag går nu på Örebo konstskola och håller på med ett projektarbete om den negativa sidan av psykiatrin. Det hela kommer förmodligen presenteras som en konstutställning här i Örebro.

Nu är det så att jag skulle behöva lite hjälp.. Jag undrar lite om det finns några läsare här från Örebro eller med anknytning dit som skulle vilja vara med och dela med sig av sina negativa erfarenheter.
Antingen med namn eller anonymt. Så finns det någon som vill dela med sig av läkarkommentarer som får en att rycka på ögonbrynen, felbehandlingar, kränkningar, ignorans m.m.

hör gärna av er till: [email protected]"

KOMMENTARER:

  • Monolog säger:
    2012-05-08 | 14:00:55
    Bloggadress: http://monologi.se

    Det tog sisådär 20 år inom nämnda landsting för att ens bry sig om att göra en utredning. Under alla dessa år har jag vårdats inom alla enheter- påstås även att en RPU gjorts- dom bara konstaterade Borderline, utan att ens utreda något.

    2006 gjordes äntligen en utredning som fastlog att jag uppfyller alla kriterier för Asperger.

    Kolla gärna min hemsida- dock inte enbart psyk, men ganska mycket av min kritik. Lämnar du nån kommentar där, kan jag svara via sidan. Känsligare ämnen på vanlig mail. Mina direkta kontaktuppgifter drar jag mig för att lämna ut, av anledningar som nog kan bli uppenbara. I övrigt kan jag bara önska dig lycka till- och konstatera att du är inte ensam om att ha blivit utsatt av vanvården inom det landstinget.

Kommentera inlägget här: