Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

NoA akutteam

Kategori: Berättelser

Läsare hörde av sig. Har du några erfarenheter av NOA akutteam?
 
"Vet inte var jag ska fråga det här, så jag kommenterar på senast skrivna inlägg. Jag undrar om fler har haft problem med NOA akutteam? Ett ställe man kan ringa till när det krisar. Det är en man som jobbar där som jag tycker är väldigt oprofessionell. Jag ringde och hade självmordstankar och ville läggas in. Han tyckte att jag kunde åka in till NOA själv (har tidigare blivit hämtad) men jag klarade inte av det. Han ville inte hämta upp mig och då hotade jag med att jag skulle ta livet av mig. "Men varför säger du det här till mig? Det här är inte mitt ansvar!". Han lade till slut på luren. 

Alltid när det är han som svarar så lägger jag på för jag kände mig så himla kränkt av honom, men sen en kväll tänkte jag ge honom en ny chans. När jag svarade på hans hälsning så lade han på. När jag ringde tillbaka var inspelningen på som spelas upp när de är på besök och inte kan prata med andra för tillfället."
 
 
Kommentera inlägget här: