Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Självmordstankar

Kategori: Berättelser

 
Att varje dag inte veta om man lever i slutet av dagen,
eller i slutet av veckan,
Jag vågar inte ens tänka på resten av veckan.
 
För mig är det så, att jag vet inte om jag kommer ta livet av mig idag,
Eller imorgon. Det är jobbigt att inte veta, ovissheten.
jobbigt med tankarna som skriker att jag Måste ta livet av mig, nu.
 
Hur länge ska man orka. När är jag för trött för att säga nej?
Och vetskapen om att mitt död kommer inte förändra någonting,
men inte heller mitt liv.
 
Ska man tvingas må dåligt ett helt liv?
 
Hur känner ni av era självmordstankar?

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2013-12-14 | 14:15:19

    Känner igen mig EXAKT i det du skriver....
    Så fruktansvärt jobbigt att leva med denna känsla. Ingen omkring mig förstår heller.

    Kram till dig


    Svar: Kram på dig!!! tack för att ni finns
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: