Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Efterlysning husläkare Stockholm

Kategori: Information

"Hej! Jag skulle gärna vilja ha tips om bra husläkare inom Stockholm city. De flesta jag har träffat har så fort det kommit fram att jag är självskadare, lider av borderline, tagit överdoser har i princip vägrat hjälpa mig. Jag går med ständig smärta i händer, armar och rygg men vågar inte längre söka hjälp för det efter att ha blivit avvisad och kränkt för många gånger. Så det jag undrar över är om någon vet någon bra husläkare som har förståelse för psykisk ohälsa också? För jag har inte lust att gå till närakuten igen och får höra 'det finns ingen läkare som skulle skriva ut något starkare än voltaren till någon som dig', och bara skicka hem mig utan att jag ens fick träffa en läkare.. 

 

Du kanske kan lägga upp det som en liten efterlysning på bloggen?

 

Kram Viktoria

http://viktorias-secret.blogspot.se/ "

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2013-07-31 | 22:43:30
    Bloggadress: http://Vapenbroder.blogg.se

    Jag bor i Göteborg så vet inte tyvärr men en läkare ska väl inte kunna neka en vård?

    Svar: De kan neka vård hur mycket de vill.
    Läs här :)

  • Viktoria säger:
    2013-08-01 | 09:02:16
    Bloggadress: http://viktorias-secret.blogspot.se/

    Jo tydligen.. har blivit portad från två närakuter (pga självskador) och många läkare jag träffat tar en aldrig på allvar utan tror att man bara överdriver eller är där för att få ut morfinpreparat att punda på typ..

    Svar: ja det e svårt att hitta bra husläkare för fysiska besvär.. de sa att jag hade influensa för att jag var psykiskt sjuk.. visade sig att jag var allegisk..
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: