Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Så går det till i Helsingborg!

Kategori: Information

Fick ett mejl:

"Jag har några erfarenheter av psykiatrin jag skull vilja dela med mig. Dessa är från helsingborgs psykakut mellan 2000-2009.

 

En trebarnsmor är inlagd och får träffa sin psykiater. Han vill skriva ut henne, hon svarar att (väljer att göra henne anonym för hennes barns skull) om han gör det, kommer hon ta livet av sig. Han skriver ut henne ändå, hon begår självmord när hon kommer hem och efterlämnar nu tre barn, alla moderslösa. kvinnan hade haft en lång historik av psykiskt dåligt mående men togs alltså trots detta och trots att hon var inlagd, inte på allvar.

 

En tvåbarnsmor, var trött på livet och mådde mycket dåligt. Hon tog tabletter och sköljde ner med vin men ångrade sig och begav sig till psykakuten. Väl där lades hon in i några dagar och skickades hem med dubbelt så många av de tabletter hon hade tagit när hon kom in och de visste att hon hade mer vin hemma.

 

En egen erfarenhet av psykakuten är när jag mådde mycket mycket dåligt och satt med min far i väntrummet. Vi väntade snällt i 2 timmar och frågade sedan i luckan vad som dröjde så? Detta var väl en psykakut? –Jo, men läkaren måste först sova klart, sen vakna, duscha och äta frukost innan han kommer hit. Där hade jag suttit med min pappa som skulle upp till jobbet dagen därpå och behövde sin sömn, vi fick vänta i 6 timmar .

 

Så går det till i Helsingborg!

 

/Anonym"

KOMMENTARER:

  • twin säger:
    2013-07-08 | 23:30:10

    Förjävligt.

    Svar: visst är det....
    Läs här :)

  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:
    2013-07-12 | 01:48:31
    Bloggadress: http://www.wiilow.blogg.se

    BÄSTA BLOGGEN PÅ ÅRATAL DÄR SANNINGEN FÅR KOMMA FRAM!
    UNDERBART!!!!

    TUMMEN UPP: MER BORDE VÅGA KOMMENTERA HÄR!

    Svar: tack :) tycker jag också ;)
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: