Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Påverkas du?

Kategori: Diskussion, Information

Hur har ni / hur påverkas ni av lättklädd reklam och/eller reklams ideal?

 

Själv mådde jag jättedåligt som barn över sån reklam. Alltså tänker man inte på att barn ser det här? Jag var förvirrad över att jag som barn blev påtvingad vuxnas sexuella syn på varandra, och deras förväntningar på vad jag skulle bli. 

Jag tyckte dom kunde hålla det här för sig själva. Varför ska sån här reklam vara på offentliga ställen man Måste passera. Är en annan sak i en vuxentidning eller på vuxensidor på nätet. Måste man blunda som barn? 

Tror dom inte att barn funderar alls? Man får inte gå i underkläder på gatan för det är inte lagligt, men det är ok att tvinga på barn och vuxna andras halvnakna kroppar på gatan? Tror dom inte att barn förstår sexuallitet? 

Jag blev aldrig som kvinnorna i reklamen, och det sitter så djupt i mig att jag än idag hatar mig själv för att jag inte gör det. Hur än mycket intellektet vill säga annat.

 

 

Vad tycker du?

KOMMENTARER:

  • Robin säger:
    2013-11-21 | 22:12:11
    Bloggadress: http://thegamingground.com/

    Nu är ju jag en snubbe (uppenbarligen), så jag kan ju bara ge min sida utav myntet. Alltså, vad jag tycker om att se halv nakna karlar (reklam för underkläder osv) osv.

    När jag var tonåring, då tog man ju åt sig extra hårt utav det där. Eftersom man inte hade sexpacket och den perfekta kroppen.

    Men när man vart äldre, så fungerade bilderna istället som en motivationsfaktor. Det var bla det som gjorde att jag kunde gå ner från 130kg, till 75kg.

    För det är ingen tjej som vill ha en fet och ful kille. Eller ja, det har inte hjälpt mig nämnvärt mycket i det här landet. Men du förstår min poäng.

    Dock så anser jag att det här med halv nakna tjejer gått för långt. Dels för att jag VET hur illa många tjejer mår, samt för att jag är trött på att bli påmind om sex hela jävla tiden.

    Livet består (tro det eller) utav mer än "bara" sex. Man får ju liksom det där uppkört i ansiktet hela tiden. När man surfar på nätet, när man går på stan, eller när man slår upp någon tidning...

    Svar: HejJa det är väl en skillnad med tanke på att kvinnor mer framställs med attribut man måste ha gener för än män som bara handlar om muskler. Men det kan ju också driva män till att använda steroider, det vet jag själv, för min vän dog av det. tack för att du delade med dig.
    Läs här :)

  • Robin säger:
    2013-11-22 | 12:13:21
    Bloggadress: http://thegamingground.com/

    Jo, men killar förväntas ju också vara snygga och perfekta nu för tiden. Dock så är det inte lika illa som på den kvinnliga sidan.

    Men det är ju som du säger, generna styr ju hur man ser ut. Det är väl också därför som många plastikkirurger blivit rika som troll...

    Jo tack du, det var flera killar på mitt gamla gym som tog steroider. Själv har jag bara kört på äkta vara istället =)

    Tråkigt att höra...tyvärr så kan det sluta så illa om man kör med steroider. Det gör jag så gärna så =) Ha en bra helg!

Kommentera inlägget här: