Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Nyheter

Kategori: Information

Forskare tror att personalen skämsForskare säger att de som jobbar i den psykiatriska slutenvården smygskäms. Men personal i psykiatrin håller inte med. Läs mer
 
Rättspsykiatrisk klinik tvingas sparaRättspsykiatriska regionkliniken i Landstinget Västernorrland kan tvingas stänga en avdelning för att spara pengar. Läs mer
 
Läkare intresserade av elbehandling samlas i Uppsala på torsdag. Läs mer
 
Depression+diabetes sätter hjärtan i faraMedelålders kvinnor med både diabetes och depression löpte i en stor svensk studie en kraftigt förhöjd risk att drabbas av hjärtinfarkt. Läs mer
 
Nytt vårdval för barn med psykisk ohälsa
Stockholms läns landsting vill införa ett nytt vårdval för tidigt stöd till barn med psykisk ohälsa. Läs mer
 
Många personer över 65 år visade i en studie tecken på att ha adhd, fast de inte hade någon sådan diagnos. Läs
 
Regeringen ger Ungdomsstyrelsen i uppdrag att kartlägga ungas upplevda psykiska ohälsa. Läs mer
 

KOMMENTARER:

  • Charlyene säger:
    2013-10-15 | 07:48:16
    Bloggadress: http://charlyene.blogspot.se

    Tack för detta inlägg! Att hitta nyheter kring psykisk ohälsa är ibland svårt, och att du nu har samlat dessa länkar och upplyser jag tycker jag är utmärkt. Det underlättar enormt när en ska upplysa och informera sig själv och andra. Jag fattar att det är stort arbete som läggs ned på den här bloggen och jag är jäkligt tacksam för att den finns!

    Svar: oj tack... jag har bara snott lite :) jag ska skriva lite snyggare nästa gång :)
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: