Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Sanning - Konsekvens Psykoterapienheten PTE Rosenlund

Kategori: Berättelser, Tips till psykpatienter

 För det första så kan mentalskötarna på enheten sluta posta kommentarer på bloggen,

jag ser era IP-nummer och kan spåra adressen idioter..

+ att jag kommer ändå inte godkänna era patetiska kommenterer!

 


 

Jag har sökt DBT-behandling och traumabehandling efter våldtäkt i 10 år

inom landstinget. Jag har inte råd med privat och de vill

inte ta emot mig eftersom jag är i så pass dåligt skick.

 

PTE Rosenlund/Södermalm är landstingsägt

och jag har blivit nekad behandling där 4 gånger,

psykoterapi -dvs typ DBT för borderline och traumabehandling.

 


Psykoterapienheten Södermalm / Rosenlund - Stockholm (PTE)

Flera har hört av sig till mig och undrat vad som hände

med min behandling jag blev lovad.

 

Jag har blivit nekad vård på PTE på grund av fyra saker:

 

* Att jag har den här bloggen

* Att jag hade kontakt med DN

* Att jag ville ha ut mina journaler

* Ett rykte från personalen på Enskede Årsta Vantör Psykiatriska enhet Mobila teamet

att jag lägger ut inspelade samtal på bloggen.

(har aldrig hänt, som ni vet)

 

För er som inte vet så är inget av detta legitima skäl

för att neka någon behandling.

 

PTE och psykologen M*ud Nilsso* har anmälts till IVO

Hon nekade mig vård för att HON inte kände tillit till mig då

jag tagit ut mina journaler och hon hört rykten från annan personal

som inte stämmer.

 

Hon kunde inte "känna sig fri i sitt arbete".

Mina samtal med henne var helt absurda,

och hon försökte provocera mig genom att nedvärdera

annan personal inom psykiatrin för att se om jag skulle reagera.

PTE vägrade ge mig en ny bedömning eftersom enligt 

enhetschef Ann* Laz*r

"en annan terapeut troligtvis skulle

göra samma bedömning"

 

Enligt juristerna på Stockholms Läns Landsting så håller 

inte argumentet och är inte förenligt med lag och rätt.

Därför går jag nu hos en terapeut "på stan" - alltså privat 

som landstingen måste betala för. 

Detta är ytterst ovanligt och enligt mina kontaktpersoner 

inom psykiatrin har detta aldrig hänt förrut inom enheten.

 

Efter att jag anmält detta har jag blivit 

"omplacerad" som patient i öppen och slutenvården eftersom 

"personalen inte kan vara professionella i sitt arbete med patienten".

 

Men det får ni höra om i nästa Sanning och konsekvens :)

 

Jag varnar alla att ha kontakt med Psykoterapienheten Södra

Rosenlund Södermalm Stockholm

Gå där på egen risk.

 

  

KOMMENTARER:

  • Amanda säger:
    2014-04-19 | 19:54:45
    Bloggadress: http://amandacarlberg.com

    men gud låter ju helt sjukt att det kan gå till sååå!

    Svar: Ja visst e det.. och värre blir det i nästa avsnitt.. KRAM!!
    Läs här :)

  • Mslunacy säger:
    2014-04-19 | 20:58:57
    Bloggadress: http://traumablogg.blogspot.com

    Kokar. Att det "får" gå till såhär..

    Svar: ja det är helt sjukt... det är ännu värre i nästa sanning jag kommer attt publicera.. Kram på dig !!
    Läs här :)

  • roxxxy säger:
    2014-04-19 | 21:34:26

    Tänk vad vissa psykiatriker och övrig psykpersonal alltid, alltid måste jävlas med patienter som de anser vara "besvärliga" och "ifrågasättande"! Då måste deras löjliga prestige tala och revirpinkandet markeras för som psykpatient måste man ju "lära sig att veta hut och lära sig vilka som bestämmer och vet bäst"...

    Anmäl de otäcka empatilösa hämndlystna oprofessionella sadisterna, de utövar känslomässig tortyr!

    Beträffande deras jävla sätt att skicka kommentarer hit, så tror jag att de mkt väl vet att du aldrig kommer godkänna eller publicera dem. Men de skriver ändå eftersom de vet att även om du vägrar godkänna skiten blir du ändå tvungen att läsa det, och det är precis vad de vill. Ännu ett försök till känslomässig hämnd,trakasserier och psykisk tortyr.

    Egentligen borde du publicera deras äckliga smörja och hänga ut dem för att visa hur personal som ska föreställa "professionella" beter sig mot en psykiskt sjuk person i beroendeställning. Eftersom du har IP-nummer har du bevis, och därefter anmäler du givetvis varenda kommentar och bifogar IP-nummer till alla instanser som finns.

    Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen över sånt här, vårdpersonal ska skydda och rädda människor, inte förnedra, hämnas och kränka pga att deras egna småaktiga åsikter sitter ivägen för hur de sköter sitt jobb.

    Stor kram till dig och ge inte vika. KRAM!!!



    Svar: Gud Tack så mycket! Betyder mycket och värmer så mycket!! :D Massa kramar till dig också!
    Läs här :)

  • Namn säger:
    2014-04-20 | 02:30:45

    Det här får inte vara sant. Det händer om och om igen och tydligen överallt. Du måste försöka ta ytterligare kontakter med detta (som i fallet Nora kanske, kontakta Daniel (eller någon annan vettig)?) Helt sjukt att det ska behöva vara såhär. Det jag gillar med dig är att du kämpar för rättvisan och även om "högre" går mot så fortsätter du. Sen har du har oss alla läsare som fullkomligt stöd (fast jag önskar att vi borde vara mer som du och lixom visa oss mer). KRAM!

    Svar: Hej va gullig du är! vem är Daniel? Ja jag kommer anmäla hela skiten nu... tack för ert stöd.. betyder mycket!! Kram!
    Läs här :)

  • namn säger:
    2014-04-22 | 01:35:25

    [email protected]

  • namn säger:
    2014-04-25 | 02:16:51

    Du undrade över vem [email protected]: Det var han som gjorde dokumentären om " fallet nora" Det har du väl inte missat då du är insatt??

    Svar: absolut inte.. tack :) har redan kontaktat honom kram
    Läs här :)

  • Anonym säger:
    2014-05-03 | 08:38:29

    Fan vad vidrigt att det gått till såhär :( PTE på Södermalm har räddat mitt liv, det gör mig verkligen upprörd att de agerat så extremt oprofessionellt mot dig.

    Svar: tack!
    Läs här :)

  • K säger:
    2015-06-15 | 01:19:21

    Jag har gått där. Blev respektfullt bemött men var tvungen att gå en gång i veckan i stället för varannan vecka som hade varit bättre för mig. Det var terapi varje vecka eller inte alls... Vet inte om jag blev hjälpt men blev inte sämre iallafall, förutom att jag inte hann återhämta mig mellan gångerna då förstås... Avslutade terapin efter drygt ett år eftersom jag inte hade något mer att prata om och det kändes meningslöst att gå dit då.

    Svar: Hej ja det är olika som jobbar där och de är anmälda till IVO. Det finns ju andra som är i mer behov av mer hjälp.
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: