Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

St Göran och Rosenlund

Kategori: Berättelser

Råd från läsare:
 
"Psyk i Stockholm är något av det värsta jag varit med om. Speciellt då St. Görans akutavdelning som jag hamnat på några gånger, men även Rosenlunds slutenvård är ett jävla helvete. 

Jag ringde dem för att jag hade en panikattack och visste inte vart jag skulle ta vägen, klockan var då runt 16.00. Får svaret "Du kanske borde tänkt på att få din panikattack lite tidigare, för läkarna går hem om en timme". 
Ok, ska alltid planera mina panikattacker så att de passar in i erat schema, tack för upplysningen! 

St. Görans fyllde mig med zyprexa trots att jag tagit en överdos stesolid och slängde sedan ut mig för att jag hade den dåliga smaken att bli kramad av en annan patient som ville trösta mig. Däckade utanför porten och blev senare hittad av någon vänlig själ som ringde polisen, vaknade upp hemma med vaga minnen av att inte kunna gå. 

Satt på St. Görans akut i flera timmar, får äntligen komma in och blir attackerad av en kvinna som rusar in i rummet där jag sitter och hoppar på mig, jag faller ihop på golvet och bryter ihop totalt. Sjuksköterskorna kommer in och buffar på mitt huvud med skorna och säger att "Nu får du ta och skärpa dig, res dig upp!". 

Slutligen så hade jag en BA som fällde dennaunderbara kommentar: 
"Ja, du ser ju ut som en sån som lägger upp dig inför alla". 
Och till min vän som ville ha xanor, men inte fick det av sin läkare: 
"Kan du inte beställa det på internet då?". 

Nej fyfan, håll er borta från St. Görans och Rosenlund. De förvärrar ALLT och jag har aldrig haft så mycket panikattacker som när jag varit på någon av dessa platser."
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Sanna säger:
    2014-07-12 | 15:28:00
    Bloggadress: http://insaniacparttwo.blogspot.se/

    Ey fyfan! Får ont i magen av detta!
    Hur fan kan de behandla en annan människa, en människa som mår riktigt dåligt dessutom, på detta sättet?
    Nej, usch! Skämmes psykiatrin!

    Svar: helt sant detta, hålller med om både st göran och rosenlund
    Läs här :)

  • L säger:
    2014-11-30 | 03:44:30

    Jag var till Centraljouren på Rosenlund en kväll pga ångest. Hon som tog emot mig där ansåg att jag hade halsbränna.
    Men jourläkaren var bra!

    Svar: hahaha
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: