Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Mobbning av självmordsbenägen på "topp-blogg"

Kategori: Diskussion

 
 
 
 
 
Kissie - bloggaren som själv varit med i och snyftat i Aschbergs "Trolljägarna" har en historia av att hänga ut andra personer och låter sedan kommentarsfältet hejvillt fortsätta mobbningen.
 
Denna gången skrev en bloggare en kommentar, tyvärr på Kissies blogg.. Dock är det rätt vanligt att vilsna tonåringar och andra småbloggare tittar in på Kissies blogg, vissa för att se på cirkusen och vissa bara för att ha något att förströ tankarna med.
 
Kommentarsfältet har fullkomligt exploderat av mobbning-inlägg mot den tjej som skrev denna kommentar - vilka den utsatta bloggaren själv har sett. Hon beskrivs som attentionwhore, uppmärksamhetssökande, en lögnare, en idiot, patetisk, äckel.... Vilka är dessa människor som hoppar på någon som tydligen redan är instabil?
 
Med psykiskt sjuka får man tydligen fortfarande gå fritt fram? (Kissie) Alexandra Nilsson är som en liten mini-Hitler och alla andra bara hakar på.  Detta visste hon skulle hända, då hon med flit inte avidentifierat bloggaren.
 
Jag är allvarligt oroad över att den här tjejen kommer försöka en gång till pga Kissies inlägg
och kommentarsfältet som expolderat i hat.
 
Vad Kissie själv gör åt detta? Ingenting.. hon njuter väl av cirkusen där hon själv står med piskan..
 
 

KOMMENTARER:

  • Ethina säger:
    2014-06-12 | 12:59:05
    Bloggadress: http://nattstad.se/Ethina

    Så jäkla hemskt. Verkar som de flesta som kommenterat inlägget aldrig träffat på någon som mår dåligt. Blir arg när jag läser alla kommentarer.

    Svar: Mmm jag med..
    Läs här :)

  • Tina säger:
    2014-06-12 | 18:03:39

    Jag håller med. Om hon mår dåligt eller inte är inte vi att avgöra. Även om hon inte skulle må så dåligt som hon påstår så mår hon knappast bättre av Kissies inlägg och allas kommentarer.
    Jag klickade själv in på hennes blogg när jag såg att hon försökte förklara sig bland alla hatkommentarer, och lämnade spår där jag skrev och uppmuntrade henne till att faktiskt bearbeta detta på hennes sätt. Vill hon skriva om hur hon mår, om det lättar hennes hjärta - klart som fan hon ska få göra det då, om hon mår bra av det. Alla är olika, vilket folk inte verkar ha förstått än.
    Jag skrattar när jag har ont tex, hur weird är inte det. Ska inte jag tas på allvar när jag lider för det? Samma sak.

  • zelda säger:
    2014-06-13 | 01:59:27
    Bloggadress: http://jotackettnackskottvoreinteheltfel.blogspot.se/

    Åh, kombinationen av benzohjärna och upprördheten när jag läste detta är inte särskilt bra. Kan knappt tänka så tror knappt jag kan formulera nåt läsbart men det var typ det vidrigaste jag sett på internet på länge. Vad exakt är det som är jäkla förfärligt eller whorigt med att vilja ha stöd och bekräftelse om man man dåligt? I stort sett alla som brukar sociala medier är väll attentionwhores, oavsett om det gäller att visa upp sin nya gucciväska som Kissie, sin passion för mat/ord/bildkonst/ eller personliga inlägg om psykisk ohälsa eller annat. Och det är ju för faen inget fel med det. Tanken på att kissies "horeri" ( och det måste ju vara det största i bloggvärlden) skulle vara finare än någon annans är ju bara absurt.

    Svar: precis.. brukar inte skriva om hennes upptåg, men här gick hon över gränsen... kram P
    Läs här :)

  • Saara - 22 Med syndromet Klippel Trenaunay säger:
    2014-06-13 | 02:45:54
    Bloggadress: http://flickansaara.blogg.se

    Bra skrivet av dig, kunde nog inte ha sagt det bättre själv.

    Svar: tack gulligt :D
    Läs här :)

  • roxxxy säger:
    2014-06-13 | 10:22:29
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/frantically

    Vilken fruktansvärt cynisk människa som bara avfärdar en tjej som mår dåligt och vill ha en kram! Jag såg Kissie i Trolljägarna när hon grät ut över taskiga kommentarer och då tyckte jag synd om henne. Det gör jag inte längre, hon är ju inte ett dugg bättre själv! Fy fan, och Kissie påstår att HON blir "livrädd" av den typen av kommentarer! Hon borde bli livrädd faktiskt - på så sätt att hon BRYR sig!!!

    Svar: bra att fler förstår detta.. hon har hängt ut många personer.. för nått år sedan bara tog hon kort på en okänd människa i rulltrappa och skrev att hon hade fula kläder.. kram
    Läs här :)

  • roxxxy säger:
    2014-06-13 | 10:50:48
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/frantically

    Förresten... jag har lagt upp en länk på min blogg till den här bloggen, jag hoppas det är ok? =)
    Kram.

    Svar: självklart! kram
    Läs här :)

  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:
    2014-06-16 | 01:46:40

    och varför valde ens Pissy att ta upp denna kommentar i sin blogg? Jo, för att skapa en debatt och kanske få ännu mer reaktioner/kommentarer/besökare=pengar.

  • Ann-Ki säger:
    2014-06-19 | 11:27:42
    Bloggadress: http://dobbitazz.blogg.se

    Jag slutar aldrig förvåna mig över det så kallade "mänskliga" beteendet. Man kan ju ställa sig frågan...hm...vem är det egentligen som pockar på sin uppmärksamhet här? Får blodsmak i munnen och tycker att "de där små minikändisarna" ska ta sitt förbannade ansvar och inte hänga ut folk på detta vidriga sätt!

  • Anonym säger:
    2014-07-28 | 04:00:34

    http://www.expressen.se/gt/lexgt/jenny-slangdes-ut-efter-sjalvmordsforsok/

Kommentera inlägget här: