Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Cizzi

Kategori: Berättelser, Information, Svikna änglar

Tips från anonym:
Känsliga läsare varnas för tragiskt innehåll, läs/lyssna om du orkar.
 
 
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5851118 

Detta handlar om en tjej som var inlagd på rättpsyk i Växjö.
Sen flyttade hon till ett behandlingshem i Bollnäs, men det stället trivdes hon inte på.. 

Dagen efter denna artikel publicerades så hade dom hittat Cizzi (som hon kallas för) död, troligen självmord... 

Tragiskt som fan! 

Försökte söka på hennes blogg, men någon måste ha tagit bort den.. 

Artikel som handlar om Cizzi, innan hon hamnade i Växjö..
 
 
 
Någon som kände Cizzi eller läste hennes blogg?
 
En bok om CIzzi

KOMMENTARER:

  • Sanna säger:
    2014-05-26 | 13:40:47
    Bloggadress: http://insaniacparttwo.blogspot.se

    Jo jag läste hennes blogg och hade pratat en del med henne. Jag bröt ihop totalt när jag fick höra vad som hade hänt.

    Svar: :(
    Läs här :)

  • A.G säger:
    2014-05-26 | 20:08:07
    Bloggadress: http://alfagamma.blogg.se

    Så oerhört tragiskt! :-(

    Jag har en fråga bara ..... jag läste på WHO's site om
    hur man bör jobba för att minska självmorden. Att undvika att göra "sak" av dödsorsaken (självmordet) menar de är ett sätt. Att tex inte prata/skriva/sensationera (media/kändisar). Det heter ju att s-mord smittar. I min släkt finns en sån historia (först sonen, kort därefter pappan).
    Känner du till det här? hur tänker du kring det? Vad tror du?

    Jag vet själv inte vad jag tänker kring detta egentligen. När jag fick veta att det var två s-mord efter varann (fick nyligen veta) - så blev jag väldigt ställd ....

    Det här är inte menar som någon kritik eller något anklagande.

    Svar: media går t ex inte ut med självmordsolyckor vid person framför tåg etc. i bloggen beskriver vi aldrig hur någon gjort något. det är oftast det som är triggande, inte hur en person tog livet av sig. det är viktigt att prata om självmord och minska tabun kring psykiskt mående.

    dessutom är det klart att självmord ökar när någon närstående dör. självmord smittar inte, det är den uteblivna hjälpen som tydligen smittar.
    Läs här :)

  • Anonym säger:
    2014-06-13 | 06:18:33

    Cizzi var en mycket kär vän till mig.

    Svar: ledsen att du förlorat henne. kram
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: