Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Sjukintyg

Kategori: Information

Lite nyheter:

 ♣ En ny kategorie KULTURHÖRNAN har öppnats. Detta för att skilja
Tips till patienter (Tips ang. anmälan och annat inom psyk)
och Kulturhörnan (Tips om psyk inom media och kultur)(Låg förrut under Tips till psykpatienter)
Dels för att uppdelningen känns självklar
samt att tipsen är riktade både till personal och patienter.


♣ Nu har den unika PLAYPSYK <--- to the left, to the left
UPPDATERATS med unika psyklåtar, självklart önskade av
de mest intelligenta öronen i Sverige, psykiatrin.blogg.se's läsare.
Fattas något asbra psyklåt? Kommentera :)


♣ Och så frontas ett inlägg av Vingklippt.
En liten berättelse om den terrängtrevliga vägen
till Sjukintyget.
Om ni har liknande eller andra erfarenheter om detta, kommentera
både häääär
och däääär.



Kommentarer Om sjukintyg:

"P. O andersson i varberg, på bup, tog MÅNADER på sig att skicka mitt sjukintyg. Jag behövde det verkligen, för att inte förlora mitt studiebidrag. Samma läkare föreslog ECT och gick sen på semester utan att skicka remiss till vuxenpsyk som han lovat. Gick i två och en halv månad utan läkarkontakt. Dog nästan. Mina föräldrar hatar honom mer än allt annat"

KOMMENTARER:

  • Vingklippt säger:
    2009-12-01 | 16:40:53
    Bloggadress: http://trasigt.blogg.se/

    Underbara jävla psykvård!

  • Anna säger:
    2009-12-04 | 22:52:26

    P. O andersson i varberg, på bup, tog MÅNADER på sig att skicka mitt sjukintyg. Jag behövde det verkligen, för att inte förlora mitt studiebidrag. Samma läkare föreslog ECT och gick sen på semester utan att skicka remiss till vuxenpsyk som han lovat. Gick i två och en halv månad utan läkarkontakt. Dog nästan. Mina föräldrar hatar honom mer än allt annat, haha...

Kommentera inlägget här: