Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Dagens Rätt

Kategori: Information


Varför har jag en dålig vana med att kolla på tv medan jag bloggar.
Självklart såg jag precis ett klipp med några idioter som
Också skulle göra skämtprogram; Nu blåser vi Sverige.
Självklart med en person i tvångströja som ska köpa godis.
JÄTTE KUL. :(



MEN Här har ni nått kul:
http://psykiskaproblem.com/

Kolla in idioten som kopierar alla våra inlägg och lägger upp på den här sidan?
Snacka om att inte ha nått liv. Idiot. Aja, mer psykiatri till folket :D

Och så nått tråkigt:
En kommentar:

"Vågar inte uppge mitt namn i detta fall.
Tusen varningar för psykiatern Jaromir Lhotsky (Jaro) som jobbar på Katarinahuset. Han har hånskrattat åt mig, förolämpat mig, pratat illa om min mamma, sagt åt mig att äta mindre (jag hade gått upp sju kilo av Zyprexa och hade därmed ett BMI på 20, dvs normalvikt), varit direkt elak. Gett mig en farlig medicinkombination.
Jag skulle kunna räkna upp 15 elakheter han har sagt till mig men jag orkar inte.
Vill med detta inlägg varna andra.
Han är extremt oprofessionell."




Abi skriver till oss!


"Hej, jag har startat ett facebook event om 1500 marschaller i Skövde,
http://www.facebook.com/event.php?eid=109554705793646&pending och jag behöver medlemmar!

Blir både dyrt och ledsamt att smyga omkring som en huligan med tändare i mörkret och ensamheten. Igår trodde en man att jag skulle elda upp brevlådorna. Haha.

Mer hjälp tack!"





http://minanorexiresa.wordpress.com/

"Hej!
Vi är ett par tjejer som bor/har bott på ett behandlingshem i Skåne.
Vi bloggar om vår vardag och behandling här. Lägg gärna till oss på listan :)"







DN har skrivit om den ickeexisterande vården:
http://www.dn.se/sthlm/majas-mamma-vadjade-om-tvangsvard

På två månader rasade trettonåriga Maja 16 kilo i vikt. Anhöriga vädjade om att hon skulle tvångsvårdas men fick nej. Maja vägde två kilo för mycket. Tre dagar senare hoppade Maja från ett fönster och blev förlamad från midjan och neråt.



Metro gjorde en kort notis om att de skrivit fel. Men ingen ursäkt att de skrev Psykfall.
Och de tänker inte skriva om artikeln heller. Eller vilka politiker som var med och sprang.
Eller alla andra. När vi ringde Metro sa dom kort sagt "Sluta ring".



Bytesrätt gäller!


"Hej jag tänkte meddela er att jag bytt bloggadress
från walkingwithghosts.webblogg.se till emelietown.blogspot.com =)
Så ni kanske kunde skriva det i ett inlägg så mina läsare hittar mig igen!
Kärlek!"


KOMMENTARER:

  • Lea och Lilly säger:
    2011-03-28 | 22:20:13
    Bloggadress: http://beingdisordered.blogspot.com/

    Hej!

    Jag förstår vad du menar men jag kan inte riktigt hålla med. Vår blogg är ju skriven av oss och, främst, för oss. Jag har även ett par gånger poängterat att jag inte rekommenderar någon att göra som jag gör.

    Men visst har du på sätt och vis rätt.



    Kram



    /Lilly

  • Lea och Lilly säger:
    2011-03-28 | 22:38:12
    Bloggadress: http://beingdisordered.blogspot.com/

    Hej!

    Så kanske det är :( jag skrev just ett inlägg som enbart handlar om att vi inte på något sätt vill trigga någon.

    Bloggen kommer inte länge till handla så mycket om vikt och mat som den gör nu och om du vill kan du ju låta bli att publicera våra kommentarer.



    /Lilly

  • L säger:
    2011-03-29 | 10:08:28
    Bloggadress: http://violentdreams.blogg.se/

    hahaha vad patetiskt att kopiera inläggen.

  • Lea och Lilly säger:
    2011-03-29 | 13:32:24
    Bloggadress: http://beingdisordered.blogspot.com/

    Vi kommer börja skriva om annat också igen, lovar :)

    Som sagt så skriver vi om det som är aktuellt i våra liv just nu.



    Massa kramar



    /Lilly

  • Anonym nu säger:
    2011-03-29 | 14:02:28

    Vågar inte uppge mitt namn i detta fall.

    Tusen varningar för psykiatern Jaromir Lhotsky (Jaro) som jobbar på Katarinahuset. Han har hånskrattat åt mig, förolämpat mig, pratat illa om min mamma, sagt åt mig att äta mindre (jag hade gått upp sju kilo av Zyprexa och hade därmed ett BMI på 20, dvs normalvikt), varit direkt elak. Gett mig en farlig medicinkombination.

    Jag skulle kunna räkna upp 15 elakheter han har sagt till mig men jag orkar inte.

    Vill med detta inlägg varna andra.

    Han är extremt oprofessionell.

  • lisa säger:
    2011-03-29 | 21:14:23
    Bloggadress: http://thefoolonthehill.blogg.se/

    Hej,

    jag är en 23-årig tjej som har tampats med ångest så länge jag kan minnas och depressioner sedan många år. Nu äntligen har psykiatrin börjat ta mig på allvar och jag ska få en ordentlig utredning (sägs det). I min blogg skriver jag helt enkelt om vad som upptar mina tankar för tillfället. Jag är gärna med på er blogglista.

  • Alexi säger:
    2011-03-31 | 18:55:19
    Bloggadress: http://reddarkness.blogg.se/

    Hej! Tänkte bara skriva lite snabbt och meddela att jag tänker lösenordskydda min blogg Reddarkness.blogg.se för att kunna skriva mer personligt. Om ni vill läsa så mejla mig till [email protected] så ska ni få reda på inloggning :) bloggen kommer vara öppen tills på lördag eller söndag innan jag stänger den. Ha det bra kram Alexi<3

  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:
    2011-04-01 | 01:12:43
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/

    Men vilken knepig liten ledsam själ som måste kopiera för att bli lyckligare?

    __________________



    En sak jag önskar på denna underbara blogg psykiatrin.blogg.se är att inläggstexten skulle bli något större...det blir lite ihop smetat.



    ett önskemål bara. Ta nu inte illa upp för jag älskar denna bloggsida ♥

  • Anonym säger:
    2011-06-26 | 18:31:41

    Hej, du som skriver om Lhotsky, jag vet precis vad du menar, han är en fruktansvärt elak person och extremt oprofessionell i sitt yrke. Jag fattar inte hur en sån person kan få jobba som psykiater, det är minst sagt förjävligt.

  • hanna säger:
    2011-11-09 | 02:50:53
    Bloggadress: http://raknaut.com/

    Läsvärda texter. Tack

  • umi nati säger:
    2012-02-17 | 13:52:37

    J. Lhotsky är en skadegörare med illvilja som ledstjärna. En riktig orm.



    Byt läkare omgående om du tilldelas honom.



    Sedan är det så att provokationer används som metod för att testa eller förmå pat. att begå misstag.

  • x säger:
    2013-12-04 | 11:42:51

    Här är en till patient som har blivit hånskrattad och förolämpad av Jaromir Lhotsky. Sa till mig att jag såg bedrövlig ut i ansiktet, och när jag sa att jag mådde sämre så sa han att det inte stämde då jag hade skrattat, skämtat och varit glad på avdelningen. Jag sa att det är precis så jag är utanför också men mår riktigt dåligt på insidan men då skrattade han bara åt mig och sa att det inte stämde.
    När jag berättade att min pappa tycker att jag blir manisk så skrattar han åt en och säger att jag inte ska lyssna på min pappa.

    En man som verkligen utnyttjar sin maktposition och triggar igång ens självskadetankar.

    Svar: fan va sjukt....
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: