Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Be om dina takecare-loggar och jouren ringer dig!

Kategori: Berättelser

Så jävla skrattretande idag. Undrar vafan SLSO håller på med! 
 
För två veckor sedan ringde jag Stockholms läns Sjukvårds område och frågade hur jag fick ut loggar på vilka personal som varit inne i min journal - journalsystemet Take care. 
Tidigare minns jag inte vem som hade hand om det men det gick väldigt fort och jag fick ut loggar på personal som varit inne å blev tvungen att polisanmäla pga dataintrång osv. 
 
Iaf, för två veckor sen sa då nån tant var jag skulle skicka en skriftlig begäran och  skicka in till nån boxadress på SLSO. 
 
Hade fortfarande inte fått något igår och ringde å försökte höra vem som hade hand om det. Det var Gurra sa nån tant. Och han hade bergis koll på det där. Ok. 
 
Idag kände jag på mig att nä. Det e nått som inte stämmer. Så jag ringde växeln igen och ville prata med den som hade hand om loggar (hade då glömt Gurras namn). Blev därefter kopplad till ca 7 personer som var fel. Varav en grupp (E-hälsan) som ingen svarade på. Fick flera svar att jag skulle ringa min egen psykmottagning. Men jag har ju redan begärt ut loggarna hos SLSO ?! 
Och någon hade ju berättat att det är såhär dom gör. Ringde växeln igen å bad dom koppla mig till Gurra men han vägrade ta emot samtal. (?)
Jag blir lack och säger till alla tanter att det e helt sjukt att ingen vet vem jag ska prata med! Tanterna håller med och växelbrudarna är irriterade att ingen svarar på mina frågor. Alla bara skyller på varann och kopplar mig till folk som inte ens i närheten av IT-frågor. 
 
Efter 7 h (!!) ringde Gurra upp mig och sa att han aldrig fått någon begäran om uttag av loggar och att jag måste ringa min psykmottagning. 
 
Ringer min psykmottagning som inte fattar vad loggar är i huvudtaget. Efter 10 min ramlar nån polett hos nån ner å säger att jag måste ringa Psykiatrin Södra. Ringer dit å blir kopplad till 5 olika personer på administration. Men ingen svarar. En tant svarar tillslut att jag ska ringa en annan tant nr 44. Ringer tant nr 44 tillslut men hon svarar inte. Lämnar meddelande om att hon ska ringa mig men hon ringer självklart inte på hela dagen. 
 
Lägger ner hela skiten och åker iväg. 
Kl 15.30 ringer Centraljouren mig. De säger att någon ringt och sagt att jag vill ha hembesök.  Jag vill ha mer uppgifter och får min läkares namn. Får efter mycket om och men tag på min läkare för jag tänker att de måste skrivit på fel personnr! 
 
Läkaren säger att SLSO ringt å sagt att jag ringt flera gånger. (NÄÄÄHÄÄÄÄ!!!) och att jag då måste må dåligt.
Försökte ju bara få tag på en IT-ansvarig!!!! 
Chefsläkare har då UTAN ATT RINGA MIG eller att ha pratat med mig innan - ringt min läkare??!?
När jag får tag på henne och skäller ut henne och frågar varför säger hon bara "det är så vi gör". 
 
Jahaaaa. Så när er växel och er personal inte vet vem man ska prata med i IT-frågor så får man joursamtal. 
 
Tänkte bara att ni skulle veta om ni vill ha ut era loggar. 
 
När jag får ut loggarna så lovar jag att återkomma med hur man gör - åtminstone i Sthlm. 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-08-11 | 14:20:30

    Varning! Tiina på m48 huddinge sjukhus bryter sekretessen. Hon pratar om patienters privata ärenden i dagrummet och gör genomskinliga kommentarer om alla patienter så det finns ingen sekretess alls. Har fått veta så mycket om andra patienter som jag absolut inte vill veta och är rädd att hon pratat om mina angelägenheter med andra. Sekretessen finns av en anledning.

    Svar: Maila mig [email protected]
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: