Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Plötsligt händer det!

Kategori: Citat


Plötsligt händer det!
Plötsligt från man regelrätt respektfull psykvård!
Vem har gett dig denna fina vård?
Sätt upp honom/henne under Änglar!
 
Hej! Det här inlägget är en repris på ett gammalt inlägg.
Dels för att blogg.se har fuckat upp det och för att det ska vara sökbart på google igen :)
Det kommer fler som dessa kontenuerligt.


Psykkärring sur - KLOCKAN ÄR SENT, GÅ Å LÄGG DIG OM DU MÅR DÅLIGT.
X - Ja men jag kan ju inte sova för att jag har ångest.
Psykkärring sur - MEN GÅ Å LÄGG DIG! GONATT! *lägga på*

X - ringer igen
Psykkärring sur - NÄÄ X NU får du faktiskt ta och sluta..
X - NEJ, DU ska sluta! Jag vill prata med någon som lyssnar och jag har rätt till det,
och jag vill prata med någon NU.
Psykkärring sur - Ja då får du prata med Y
.

Y Psyktrevlig- Heej...Är det du X, hej på dej.
X - Jaa hej. Jag vill prata med någon snäll!
Y Psyktrevlig - Ja, jag är snäll! Fast jag kan nog vara en sur gnällig kärring jag också ibland.
X - haha som vissa andra eller...?
Y Psyktrevlig - Precis!
X - hahahahahaha

x *Berättar om hur hon efter flera nätter lyckats somna med hjälp av att tänka sig till lugn.
Psyk * berättar om en qi-qong kurs hon gick där hon fick lära sig att visualisera
sig ett inre leendeoch hur det har hjälpt henne. Samtalet avrundas.*
Psyk - Ja.. ett inre leende och haldol så ses vi på tisdag.
X - precis. (skrattar)
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

Psyk kommer med sömntabletter i porten..
- Här kommer din privata knarklangare! *springer tillbaka* 
Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet


X - Jag har tagit 6 nitracepam.
Psyk  - Det där hörde inte jag.

Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet

Psyk Y pratar med jouren angående X som är akut psykotisk och precis fått ett vårdintyg angående vilken medicin X ska få. Psyk Y vet att X hatar zyprexa men jouren är envis.
Psyk Y - Visst fick du en injektion zyprexa och mådde väldigt dåligt (både Y och X vet att X inte fått det).
X * Nickar*

Årsta-Vantörs Socialpsykiatriska enhet
 

KOMMENTARER:

  • wera säger:
    2008-07-16 | 15:17:19
    Bloggadress: http://signalsubstans.blogspot.com

    hej! jag har svarat på din kommentar i min blogg. kram

  • Borderline / webbredaktör säger:
    2013-01-24 | 12:37:01
    Bloggadress: http://borderline.n.nu

    Hejsan!
    Vi håller på starta upp en ny sajt för personer med psykiskt ohälsa. En sajt som är mer sammankopplad till "bloggar" om psykisk ohälsa. Vi söker bland. skribenter som gärna vill ha sin blogg liggandes i menyspalten och få djupa och viktiga inlägg publicerade på startsidan titt som tätt. På så sätt uppmärksammar vi Anhöriga och liknande.

    Många känner sig oftast ensamma i sina diagnoser. Målet är att skapa mer förståelse, ge ut vettig information, få folk att läsa om hur vi verkligen känner oss (inte bara läsa all info på nätet och utgå från att alla med diagnosen är likadana)

    Har kikat in din blogg och den skulle vara perfekt! Vi har dock förståelse för att detta är ett känsligt ämne som man kanske inte vill dela med sig av (frivilligt).

    Om detta låter som något för dig så ska du: skicka ett mail snabbt och döpa det till Skribent. Där svarar du mig om du vill vara med och synas lite extra och vara en av de som vill dela med dig till omvärlden och ge mer inblick och förståelse. Skriv med din bloggadress så jag snabbt kan lägga upp dig i menyn.

    Angående uppdatering och liknande: Det ända du som skribent behöver göra är: Att ca 2-3 gånger i veckan se till att skicka en länk med det inlägget på din blogg du vill dela med dig av. Sedan sköter vi resten. Du kommer inom kort hamna på första sidan på hemsidan med ditt inlägg och en länk till din blogg.

    På det här sättet så hjälper vi din blogg på traven, samt att du hjälper andra i samma situation som söker förståelse och svar.

    Hoppas jag inte tagit upp din tid / Ha en fin dag och ta hand om dig.

    Angelica / webbredaktör - Borderline.n.nu
    Borderline Bloggen - Borderline.webblogg.se
    Mail: [email protected]

    Svar: Det är ju exakt vad min blogg är...
    Läs här :)

  • ida säger:
    2013-01-24 | 20:48:16

    Åh!solskenshistoria^^
    Det var trevligt,för en gångs skull.
    tack för den :)

    Svar: :) Man måste lyfta fram lite positivt då å då
    Läs här :)

  • Borderline / webbredaktör säger:
    2013-01-25 | 11:24:02
    Bloggadress: http://borderline.n.nu

    Jag förstår..

    Hela grejen med sajten är inte att ta uppmärksamheten från din blogg. Tvärtom, vi vill enbart lyfta fram din blogg och dina texter, så all creds går till ingen annan än dig.

    Mvh: Angelica / Webbredaktör

    Svar: Är det gamla borderline.nu? Min blogg är inte riktigt igång som förr. Men jag kan göra ett inlägg om det. Här kommer inte så mkt nya inlägg, men ni får gärna länka hit på nått sätt eftersom informationen finns kvar.
    Läs här :)

  • Borderline / webbredaktör säger:
    2013-01-25 | 12:05:05
    Bloggadress: http://borderline.n.nu

    Nej vi är en ny sajt som är ute efter att uppmärksamma bloggare som dig tex. Vi vill uppmärksamma bloggare som skriver om detta ämne.

    vid intresse gå in på sidan, kolla under fliken "Bli skribent" och se hur du ska gå till väga.

    Mvh

Kommentera inlägget här: