Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Änglapsyk

Kategori: Änglar inom psyk

Har du varit med om något ovanligt fint inom psyk? Eller bara en bra avdelning :)
Skriv för fan, skriv.

Läsare berättar:


"Ett ställe som också förtjänar en eloge är avdelning 22 på varbergs sjukhus. Blev inlagd direkt, fick träffa läkare direkt, och blev bemött på ett vänligt och förstående sätt av mentalskötare och sjuksköterskor. Utan den hjälpen jag fick där skulle jag tagit livet av mig den där veckan i oktober. En sjuksköterska gav mig ett gosedjur som jag har kvar :) De var snälla. De lyssnade. De GJORDE någonting.
Betyder enormt mkt."


"Jag var inlagd på Avd 64 på Näl´s sjukhus 1999, där jag och en skötare tillsammans skulle försöka göra Pepparkakshus. Han var en sådan person som verkligen såg en som människa. Den kvällen blev det efter många timmars slit i köket,(och gnäll från den ordinare kökspersonalen) ett färdigt Pepparkakshus som dessutom var väldigt fint. Innan han dick så gläntade han på min sovrumsdörr och viskade; Vi är ett bra team du och jag!"

"Jag ringde och självanmälde mig till Unga vuxna mottagningen på Danderyds sjukhus i februari i år och blev grymt mottagningen.Det var min första kontakt inom psykvården och jag fick en läkartid dagen efter och blev inskriven direkt. Jag fick träffa min nuvarande psykolog direkt efter läkarbesöket och kommer nu in ditt två gånger i veckan sen januari.
Jag har fått utforma min behandling själv i samråde med min läkare. Jag valde själv att börja äta mediciner efter fyra veckor utan några som helst påtryckningar. Jag har alltid blivit proffsigt bemöt av personalen och har aldrig känt mig som "en journal i systemet" utan som en mänsklig individ.
Jag har dessutom vid behov fått komma till mellanvården där jag också har blivit väldigt bra bemöt, jag är väldigt nöjd med hjälpen jag har fått av personalen på Danderydssjukhus."


"Blev också inlagd på Avd 22 i Varbergs sjukhus. Mänsklig personal och lugn avdelning! De förtjänar lots of cred!"



"Håller med, jag blev också inlagd direkt på avd 22 i Varberg, kanonpersonal!"

"Jag räddades av Borderline-enheten i Gbg på Hisingen. E kommer alltid att finnas med mig och jag tänker på henes ord varje dag. <3 Träffade hon mig idag skulle hon knappt känna igen mig. Jag är så glad att jag kom just dit, men å andra sidan gjorde jag ett grymt jobb som styrde upp mig själv."


 

 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2009.
Vissa länkar kanske ej stämmer.
Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google
samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-12-05 | 14:15:53

    Jag ringde och självanmälde mig till Unga vuxna mottagningen på Danderyds sjukhus i februari i år och blev grymt mottagningen.



    Det var min första kontakt inom psykvården och jag fick en läkartid dagen efter och blev inskriven direkt. Jag fick träffa min nuvarande psykolog direkt efter läkarbesöket och kommer nu in ditt två gånger i veckan sen januari.



    Jag har fått utforma min behandling själv i samråde med min läkare. Jag valde själv att börja äta mediciner efter fyra veckor utan några som helst påtryckningar. Jag har alltid blivit proffsigt bemöt av personalen och har aldrig känt mig som "en journal i systemet" utan som en mänsklig individ.



    Jag har dessutom vid behov fått komma till mellanvården där jag också har blivit väldigt bra bemöt, jag är väldigt nöjd med hjälpen jag har fått av personalen på Danderydssjukhus.

  • karibien säger:
    2009-12-05 | 16:04:51
    Bloggadress: http://karibien.typepad.com

    För mig som förlorat en älskad som ingen lyssnade på är det sånt här som återupprättar tron på att det nånstans finns en psykiatri som fungerar.



    Jag är glad för din skull. För alla som får den hjälp de behöver, när de behöver den



    /k

  • Mija säger:
    2009-12-05 | 16:23:53

  • CutuSelf - Min väg till ett bättre liv säger:
    2009-12-05 | 17:16:53
    Bloggadress: http://cutuself.blogg.se/

    Sv; Självklart får du göra det :) Jag vill bara hjälpa andra genom att inte känna sig ensamma.

  • Mia säger:
    2009-12-05 | 22:20:25
    Bloggadress: http://www.trisselstrassligatankar.blogspot.com

    Jag var inlagd på Avd 64 på Näl´s sjukhus 1999, där jag och en skötare tillsammans skulle försöka göra Pepparkakshus. Han var en sådan person som verkligen såg en som människa. Den kvällen blev det efter många timmars slit i köket,(och gnäll från den ordinare kökspersonalen) ett färdigt Pepparkakshus som dessutom var väldigt fint. Innan han dick så gläntade han på min sovrumsdörr och viskade; Vi är ett bra team du och jag!

  • jag med säger:
    2009-12-06 | 00:55:55

    Håller med, jag blev också inlagd direkt på avd 22 i Varberg, kanonpersonal!

  • Maria säger:
    2009-12-06 | 13:14:29
    Bloggadress: http://hundramil.blogspot.com

    Hej vännen! Var länge sen jag var här och även inne på din blogg. Tänkte gå in på din blogg men hittar nu inte adressen. Tänkte om du hade lust att ge mig den igen? Hoppas allt är bra med dig.

    Många kramar Maria

    P.S ska kolla runt lite här sen när jag får tid, ska iväg nu.

  • D säger:
    2009-12-06 | 14:13:38

    Blev också inlagd på Avd 22 i Varbergs sjukhus. Mänsklig personal och lugn avdelning! De förtjänar lots of cred!

  • Oxy säger:
    2009-12-17 | 00:13:13
    Bloggadress: http://detarnisomardekonstiga.blogg.se/index.html

    Jag räddades av Borderline-enheten i Gbg på Hisingen. E kommer alltid att finnas med mig och jag tänker på henes ord varje dag. <3



    Träffade hon mig idag skulle hon knappt känna igen mig. Jag är så glad att jag kom just dit, men å andra sidan gjorde jag ett grymt jobb som styrde upp mig själv.

Kommentera inlägget här: