Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Psyk-Pris

Kategori: Information



  &

"(H)järnkoll sponsrar facebookgruppen Mission 2010-gruppen med 1 krona per
medlem IDAG 1 juni,  som ska gå till "Priset mot psykfördomar 2010"!
Vem som helst får under hela juni och juli nominera den/de i
Sverige som arbetar för att förändra människors fördomar mot psykisk sjuka.
Vi Admins (juryn) väljer sedan ut en av de nominerade som den 6 augusti står
som vinnare av de 5760 kronorna!!"

Så gå nu in under Diskussionsfliken och NOMINERA till Priset mot psykfördomar 2010...http://www.facebook.com/#!/topic.php?uid=245913600738&topic=14267




Nina H

Umgås med folk som Vill lyssna istället:

30-årsjubileum Stockholms Fountain House


"30 år har Fountain House Stockholm arbetat för att förbättra levnadsvillkoren för människor drabbade av psykisk ohälsa. Detta vill vi manifestera genom att sprida information om vår verksamhet, samtidigt som vi vill öka kunskapen om och motverka fördomar mot psykisk ohälsa. Detta evenemang är också en del av regeringens projekt att bekämpa stigmatisering av gruppen psykiskt funktionshindrade, (H)järnkoll.

Vårt 30-årsjubileum går av stapeln lördagen den 10 juli på Medborgarplatsen i Stockholm. Där ställer vi upp ett par partytält och en stor scen där artister och talare kommer att framträda och information om Fountain House kommer att förmedlas.

Kom och var med på sommarens bästa fest!"


Ny blogg:

http://avtryckavmig.blogg.se

"Jag bloggar om att vara i gränslandet mellan svårt sjuk och påväg att bli frisk. Här berättar jag min historia."

 



KOMMENTARER:

  • Marie säger:
    2010-06-03 | 19:14:35
    Bloggadress: http://chimairanblogg.blogspot.com

    Tack för en bra blogg som verkligen behövs! Själv studerar jag psykiatrisk omvårdnad på en helt ny högskoleutbildning (den startade 2008) som syftar till att höja kompetensen inom psykiatrin i Sverige, som många gånger är alldeles för låg. Fokus i min utbildning är bemötande, och att se bortom diagnoser och verkligen SE människan som mår dåligt, att våga fråga hur nån mår och våga lyssna på svaret man får. Det låter klyschigt och självklart, jag vet, men jag tror det finns ett desperat behov efter mänskliga människor inom psykiatrin och efter en kompetenshöjning, rätta mig gärna om jag har fel. När jag börjar jobba nästa år kommer jag säkert göra tusen fel och det känns skrämmande, men jag hoppas jag kommer kunna göra i alla fall en liten skillnad och vara ödmjuk, för det skulle lika gärna kunna vara jag som mådde skit och behövde hjälp. Jag ska försöka bli den person som jag själv önskat att jag hade när jag var yngre och mådde skit. Nu blev det här ett långt och lite flummigt inlägg, jag ber om ursäkt för det. Men tack för att jag fick dela med mig. Keep up the good work!

    Styrkekramar från Marie

  • Sara säger:
    2010-06-08 | 16:54:24
    Bloggadress: http://viljanattleva.wordpress.com

    Bra initiativ!



    Kram

Kommentera inlägget här: