Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Veckans ros

Kategori: Änglar inom psyk




Anna Åberg-Wistedt
Carema Hjärnhälsan


"Ibland är det fantastiskt att ha en läkare som bryr sig. En stor bukett rosor till Anna Åberg-Wistedt på Carema Hjärnhälsan i Nacka som ringde mig efter kontorstid för att prata om att jag blivit hypomanisk och sa att jag kan ringa och lämna meddelanden om hur det går, även när hon inte har telefontid. SÅ ska en läkare som bryr sig om sina patienter vara! /Tjelsi"
 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2010. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ säger:
    2010-11-20 | 17:44:37
    Bloggadress: http://tjelsi.com

    Tack vare Anna har min hypomani kunnat medicineras bra för att sköta ett normalt liv. Tack Anna, du är underbar!

  • Demonic säger:
    2010-12-07 | 09:28:22
    Bloggadress: http://skinnyfied.blogspot.com

    Hur fungerar det här egentligen? För jag skulle vilja uppmärksamma ÖL Ebba Holmberg i Strömstad/Tanum.



    Hon har räddat mitt liv. Hon åkte bland annat till mottagningen på en lördagskväll för att jag mådde så dåligt. Och det är inte illa för en överläkare. Hon har gjort så mycket mer och hon bryr sig verkligen om sina patienter. Hon är en ängel inom psykiatrin!

  • Anonym säger:
    2010-12-09 | 21:05:13

    Anna är en underbar läkare och en av de trevligaste personerna inom vården jag mött. Hon ringde mig efter kontorstid för att ändra ett recept. Man känner verkligen att hon bryr sig om sina patienter på riktigt och inte bara som en del i hennes arbete. Att som professor och överläkare ändå ta sig tid för små saker och engagera sig i sina patienter upplever jag är en väldigt fin egenskap, och Anna är en sådan mäniska.

Kommentera inlägget här: