Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Wanted... alive.

Kategori: Tips till psykpatienter

Malin L som kämpat som  attitydambassadör har avlidit.
Tankar till familj och vänner.


*



Lite efterlysningar:



"Hej,
jag har sökt på lite olika sidor men hittar inget så jag skriver nu här i förhoppning
om att någon läsare ska kunna ge mig tips.
Jag lider av hetsätningsstörning (BED) -jag har ingen diagnos men lång erfarenhet av studier om bl.a. ätstörningar och har läst mycket om det, och jag känner mig själv tillräckligt bra för att vara säker på att det är just BED jag har. Jag kan hantera det relativt väl, men det förstör ändå en stor del av mitt liv och jag söker nu någon psykolog/terapeut/etc som kan hjälpa mig med detta. Är det någon som har bra tips på terapeuter eller dylikt? Jag finns i Stockholmsområdet.
Om ni har något bra tips får ni gärna maila mig på [email protected] . Gärna också om ni har liknande erfarenheter och vill prata eller dela med er av värdefulla tips.
Tack för att ni tog er tid att läsa!"



"hej undrar bara om det som sagt e ngn som vet någåt om
BUP slutenvården och mellanvården i Linköping...
skulle va snällt o de e ngn som vill dela med sej...kram"

- kommentera :)



"Jag hade velat veta om där kanske var någon som kollar bloggen som har någon erfarenhet av Malmös Psykakut, då jag blivit tillsagd att söka dit men är alldeles för rädd/osäker för att göra det. Så hade det varit underbart om någon hade någon erfarenhet därifrån att dela med sig av :)

Kramar från Corre
http://stinachris.blogg.se/ "
 


Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2010. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Saga säger:
    2010-11-11 | 21:56:13
    Bloggadress: http://dadooron-ron.blogspot.com/

    Jag var på psykakuten i Malmö med en vän, jag tyckte det verkade bra. Hon behövde iaf inte vänta i flera timmar som jag har fått göra i Lund.

  • Peter Dorch säger:
    2010-11-11 | 23:36:13
    Bloggadress: http://www.mission2010.se

    Hej! Ang. BED finns det några trådar i Diskussionsgruppen på "Mission 2010..." på Facebook, som jag tror kan hjälpa, titta in och läs och fråga där!

    Mvh Peter

  • Zita säger:
    2010-11-14 | 14:34:07
    Bloggadress: http://zettez.bloggspot.com

    Hej du som undrar över vården på BUP, psyk och mellanvården i Linköping!

    BUP var många år sedan jag hade någon kontakt med men då jag hade min dotter inlagd där har jag enbart gott att säga om dem.

    Då det gäller psyk har jag mindre bra erfarenheter av dem men kanske det beror på problematiken man har om man blir hjälpt där eller inte.

    Någon mellanvård har vi inte i Linköping, enbart psyk i öppen vården.

    Vill du veta mer kan du maila mig på [email protected]



  • Anonym säger:
    2010-11-16 | 16:00:19

    Slutenvården i linköping.

    under mina veckor där blev jag sjukare. Jag har inget gott att säga om dom. Varken hur dom behandlade mig som människa eller patient..

Kommentera inlägget här: