Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Månadens anställd: Oktober

Kategori: Änglar inom psyk

 

Sara-Karin Uhlin

"Vill lyfta fram Sara-Karin Uhlin, sjuksköterska på Närpsykiatrin i Hallsberg. Hon tog mig på allvar, lyssnade och brydde sig när alla andra trodde att allt var okej med mig. Tack vare henne får jag idag behandling för min depression och blir tagen på allvar när jag söker hjälp. Önskar att det alltid var så, men med några bra människor är vi en bit på väg!"

/Anonym
 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2010. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • marie säger:
    2010-10-24 | 08:25:00

    Snälla snälla gör Krin Hammarlid till månadens anställda i november.

    Hon är sjukgymnast och finns med på änglalistan!

    Hon jobbar halvtid på behandlingsenhet väst och halvtid inom slutenvården på st:göran

    Hon har hjälpt mig något så otroligt mycket och MÅNGA med mig anser att om alla var som Karin skulle det inte behövas någon slutenvård.

    MEN, nu har cheferna bestämt sig för att dra in hennes tjänst, det ska inte finnas någon sjukgymnast inom psykiatrin. De har inte "RÅD" med en sån tjänst. En ynka sjukgymnast, men pengarna räcker inte till... förjävligt.

    -Hon är bra på att läsa av de första tecknen på ångest, hon kan leda bort mig från den.

    -Hon kan stryka mig över ryggen och ge mig tröst när jag behöver det.

    - Hon är medveten om de stooora bristerna i den verksamhet hon arbetatr i och hon är ett stöd alla gånger man byter läkare och piller...



    Listan kan göras lång! Men november är sista chansen, sen förlorar psykiatrin stockholm en eldsjäl!

  • Vandrare säger:
    2010-11-03 | 13:29:46

    Snälla... blev inlagd på femtioelfte gången på Katarinahuset. Det blev igen dåligt som vanligt. Misstrodd och bemött som "galning". Det enda som gav hopp, som tog i hand, som gav ett leende, som gav en kram, som gav smörgås på natten var en stjärna bland alla andra mörka hål. Sijam heter han. Sjuksköterska på natten. Vill gärna ge tillbaka 1000 kramar, 1000 tack för vänlighet, för all kunskap och stöd.

Kommentera inlägget här: