Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Psyk-tv

Kategori: Tips till psykpatienter

Okej
Så ta fram mobilen och gör en alarmtid.
Torsdag 14 oktober i Kunskapskanalen kl 21.00 och på söndag 17 oktober i SVT1 kl 22.00.

Inferno börjar snart :)



"Nu börjar det dra ihop sig till sändning av första avsnittet av UR: s reportageserie Inferno. Vi har filmat sista intervjun och sitter och klipper ihop det sista nu. Totalt blir det åtta stycken program. Det har varit fantastiskt roligt att så många modiga personer har velat ställa upp och berätta om sina liv för oss. Varje program har formats till stor del av det huvudpersonen berättar. I varje avsnitt har vi ockå med en del från St Görans psykakut och även från Radio Totalnormals sändningar från Fountain House på Götgatan i Stockholm. Det är så många vi vill tacka för att de spridit information om oss, bland annat Peter Dorch här på facebookgruppen, som hjälpt oss med efterlysningar av intresse att medverka. Vill ni veta mer om varje program rekommenderar jag att man går in på vår blogg Inferno: http://psyktv.wordpress.com/

Första avsnittet går för övrigt på torsdag 14 oktober i Kunskapskanalen kl 21.00
ch på söndag 17 oktober i SVT1 kl 22.00.

På vår blogg kan man sen kommentera programmet (väldigt gärna).
/Gabriel"

KOMMENTARER:

  • Liberta säger:
    2010-10-09 | 20:37:49
    Bloggadress: http://halsocoaching.blogspot.com

    Hej, Det ska bli jätteintressant att följa!!



    Varma häslningar, Liberta

  • Anna säger:
    2010-10-11 | 12:07:27

    Ja jag ställer alarmet! :)

  • Gabriel säger:
    2010-10-11 | 14:24:17

    Å tack så mycket för att du sprider det vidare! Det behövs fler som du:)

    /Gabriel

  • Jag säger:
    2010-10-11 | 20:30:58

    Hej! Jag tycker att det borde finnas en kategori där man kan varna andra patienter för psyk-personal som gjort skada.



    En av de absolut värsta jag har haft oturen att träffa är "läkaren" David Bakall. Jag skulle kunna fylla en hel bok med hur hemskt han behandlat mig och ytterligare två patienter som var på psyk samtidigt som jag men jag orkar inte ens få ner några rader... Jag kan säga som så att jag aldrig tidigare har känt mig så kränkt och förnedrad i hela mitt liv, det är helt sjukt att såna människor jobbar inom psykiatrin. Nu, flera månader senare mår jag fortfarande dåligt när jag tänker på allt han sagt och gjort.

    Jag har tyvärr inte haft orken att anmäla honom.

  • Peter D säger:
    2010-10-12 | 00:48:00
    Bloggadress: http://www.mission2010.se

    Du "JAG" är inte ensam, men jag tycker inte att du ska behöva bära detta själv, så snälla ta hjälp av oss här så kan vi hjälpa dig att anmäla! Skriv igen direkt till mig (se länken och under Info där min mailadress) - du är inte ensam - TILLSAMMANS är vi STARKA:re! <3 Peter

  • Kakan säger:
    2010-10-12 | 09:22:21

    Ser fram emot att få se den! Väldigt bra att det görs TV-program (och även annat) om psykisk ohälsa! Allt som kan göra psykisk ohälsa mindre "farligt" och tabu är bra. Människor som mår dåligt behöver veta att dom inte är ensamma. Kram till alla där ute!

  • Jag säger:
    2010-10-19 | 14:12:15

    Tack Peter, vad rar du är, men jag orkar inte. Jag tror inte att det skulle leda någonvart, jag vågar inte och det är längesen nu. Men vad ni än gör, anförtro er inte åt David Bakall. Han bryter mot lagen om tystnadsplikt bland annat. Och tänk på att ni alltid har rätt att byta läkare, trots att han säger det motsatta.



    Till alla patienter inom psykiatrin: Googla era läkare/behandlare! Och skriv om era läkare på bloggar, forum etcetera. Detta för att tipsa/varna andra.



    Inom psykiatrin är man väldigt oskyddad. Vi måste hjälpa varandra. "Psykiatrin kan du inte göra om, stilla din häftiga själ. Endast en sak kan du göra, en annan psyksjuk väl..."

  • Björn säger:
    2010-12-13 | 09:50:40

    Jag har träffat David Bakall och han verkar vara en jättetrevlig och bra läkare. Empatisk, omsorgsfull och noggrann, så honom kan jag varmt rekommendera!

  • gästläsare säger:
    2011-07-08 | 14:52:27

    Jag håller med. Även jag har bra uppfattningar om honom. Tyvärr slutade han där jag gick. Är det någon som vet var han jobbar nu?

  • huxflux säger:
    2013-07-31 | 09:54:10

    Ersta psykiatri.
    Gott intryck än så länge

    Svar: härligt! skriv gärna vad du tycker är bra så kan jag göra ett inlägg på det.
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: