Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Anorexia: berättelse

Kategori: Diagnoser

 
 
 
 
En berättelse om hur det är att leva med ätstörning.

"Anorexia.
Mitt liv med en ätstörning


Tänk dig att du är normalviktig men hellt plötsligt
börjar att uppfatta dig själv som tjock.
Det hände mig!


Jag gick ner i vikt men var ändå inte nöjd.
Jag började isolera mig från omvärden o vände på dygnet.
En kväll blev jag livrädd och trodde att jag skulle dö, jag ringde till psykakuten och
blev genast inlagd på en psykiatrisk klinik.

Där jag sondmatades och hade dropp. Min vikt ökade och jag skrevs ut.
Men då hade min anorexia redan rotat sig så djup så jag fortsatte att svälta mig.
Förra sommaren fick jag börja på en dagavdelning men har varit inlagd flera gånger därimellan.
Jag har även fått problem med hjärtat,vätskebalansen mm.

Min dröm var att bli lika smal o vacker som modellerna på tv & i tidningarna.
Men istället blev jag sjukligt underviktig och så sjuk att mitt liv var i fara.

Jag är låååångt i från frisk i dag.Ibalnd orkar jag kämpa och ibland styr fröken Anorexia mig.

Att leva med en ätstörning är ett större helvete en vad man kan föreställa sig.
Innan jag själv blev sjuk tyckte jag att dom med ätstörningar var löjliga
men anorexia/bulimi är inte löjligt, det är en lek på liv o död.

Är det värt att offra sitt liv för sammhällets sjuka ideall? Svaret är nej.

Älska dig själv som du älskar andra.

Du är lika vacker fin o värdefull hur du en ser ut.

Glöm inte att det är innsidan som räknas.

Om min berättelse kan få någon på bättre tankar så vore

jag jätte glad. För jag önskar ingen detta helvete =("

av Linda

KOMMENTARER:

  • Isabella säger:
    2011-02-14 | 19:29:33
    Bloggadress: http://rad

  • Isabella säger:
    2011-02-14 | 19:30:08
    Bloggadress: http://radioregn.blogspot.com

    Bra skrivet!

  • Emma säger:
    2011-02-15 | 12:01:28

    Tack! Har precis blivit "utskriven" från min klinik men har bara ljugit mig fram.. Har blivit bättre men faller nu tillbaka precis som halva jag ville. Men JAG vill inte, borderline/bipolär2 hjälper mig inte riktigt heller eller vad man ska säga. :( Väldigt skönt att höra att någon annan också kämpar. Var precis vad jag behövde läsa precis just nu. Heja heja dig! Tack igen :* <3

  • Linda säger:
    2011-02-16 | 21:57:55
    Bloggadress: http://www.mymmlan.blogspot.com

    Tack för er kärlek och era värmande ord

  • Zita säger:
    2011-02-17 | 17:51:07
    Bloggadress: http://www.zettez.blogspot.com

    Bra skrivet!

    Kram mamma

  • Petra säger:
    2013-08-21 | 00:14:22
    Bloggadress: http://scratchblack.blogg.se/index.html

    Bra skrivet.
    Jag har vänner/kompisar som har eller har haft anorexia. Har själv haft ätstörningar och har fortfarande en så kallat ätstörningshjärna.
    Kram till dig

    Svar: kramar!
    Läs här :)

Kommentera inlägget här: