Psykiatrin.blogg.se * 2008-2018

Den största bloggen om psykiatri 2008-2018. Nu nedlagd.

Gissa diagnos. pt 2&3

Kategori: Berättelser

 

Personen som skrivit inlägget har inte alls paintcuttat bilden,
det har jag mohaha
"Hejsan,
såhär ligger det till nu angående läkaren som ställde diagnosen schizofreni på 20 minuter.
Idag skrev jag klart anmälan till patientnämnden. Jag har också postat det. 
Det tar emot på ett sätt, mest för att jag är nervös över vad som kan komma. 
Jag vet ju inte hur sådant här går till egentligen. Men nu har jag börjat någonstans och jag tänker inte ge mig. 
Min psykolog som var med på mötet har pratat med läkaren om hur jag upplevde mötet. 
Han säger sig stå fast vid att jag har schizofreni. 
Jag bad min psykolog prata med chefen på psyk här också, där vet jag inte hur det har gått, men jag ska fråga henne.
Jag blev jätte glad när jag läste kommentarerna om att de vill fortsätta veta hur det går för mig. 
Det värmer så. Tack för erat stöd!

En liten update :)
Kram
Med vänliga hälsningar
Sanna
insaniac-sanna.blogspot.com"


"En liten uppdatering:
Nu har jag pratat med en kvinna från patientnämnden och fått en kopia av det brev som hon skickat till verksamhets-chefen.
Nu inväntar jag ett skriftligt svar från honom.

Kram
/Sanna"
 

Obs! Detta är ett gammalt inlägg från 2011. Vissa länkar kanske ej stämmer.

Inlägget går i repris för att det ska vara sökbart på google samt andra inställningar

KOMMENTARER:

  • Sanna säger:
    2011-02-27 | 16:53:15
    Bloggadress: http://insaniac-sanna.blogspot.com

    Haha, tackar så hjärtligt. Otroligt vackert.

    Kärlek!

    Sanna / insaniac

  • K säger:
    2011-02-27 | 21:10:13
    Bloggadress: http://screamoutloudly.blogg.se/

    till Sanna:

    hoppas att det löser sig för dig, och dela gärna med dig av hur det fortsätter =)

  • Abi säger:
    2011-02-27 | 23:08:44
    Bloggadress: http://mabbi.blogg.se/

    Stark jobbat! Önskar fler orkade protestera, det är tungt men det är så viktigt att det görs! Tummen upp för er som kan



    Heja!

  • Sanna säger:
    2011-03-01 | 14:42:20
    Bloggadress: http://insaniac-sanna.blogspot.com

    En liten uppdatering:

    Nu har jag pratat med en kvinna från patientnämnden och fått en kopia av det brev som hon skickat till verksamhets-chefen.

    Nu inväntar jag ett skriftligt svar från honom.



    Kram

    /Sanna

  • Sanna säger:
    2011-03-18 | 12:11:25
    Bloggadress: http://insaniac-sanna.blogspot.com

    En liten uppdatering igen:

    Det händer ingenting! Jag har ännu inte fått något svar från chefen på psykiatrin här.

    Jag tycker detta är extremt dåligt! Jag blir rent utsagt förbannad över att man bara ignorerar problemen.

    För visst verkar det vara så de gör.



    Jag fortsätter vänta på svaret.

    Får jag det inte nästa vecka så ringer jag igen till pat.nämnden och frågar om de hört något.



    Kram

    Sanna

Kommentera inlägget här: